Hoe maak ik,op de minst dieronvriendelijke manier,een vis dood?

Op zee wil ik een paar visjes vangen om op te eten.

Toegevoegd na 11 minuten:
De kop wil ik eraan houden,dus waar moet ik insnijden en wat doe ik tegen het gespartel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb in de restaurantkeuken honderden forellen "geslacht". De meest snelle, en voor de vis de minst onprettige wijze is: met een stevig stuk hout een goeie harde klap boven op de kop geven, en dan de buik opensnijden en ingewanden verwijderen. Klinkt misschien niet aardig, maar dit is de beste manier.

Verzuipen!

Direct onthoofden

Juiste dodingsmethoden: -toedienen overdosis verdovingsmiddel -met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien Voor de zekerheid ná de klap of verdoving: -achter de kop doorsnijden van de wervelkolom -invriezen Verdovingsmiddel : Onderstaande middelen worden gebruikt om vissen te verdoven. Een overdosis van zo'n middel kan ervoor zorgen dat een vis niet meer uit zijn verdoving ontwaakt: kruidnagelolie (eugenol) benzocaïne 2-phenoxy-ethanol Deze stoffen zijn bij de apotheek te koop, er kunnen zoet- en zout-, warm- en koud-watervissen mee verdoofd/ge-euthanaseerd worden. Lees verder in de bron: Toegevoegd na 1 minuut: Invriezen op zee wordt natuurlijk wat lastig. ;-)

gelijk opeten

Mijn kinderen vissen wel eens op forel. Deze mag je niet eens teruggooien (dan gaan ze namelijk dood...), dus die eten we dan op. Om ze te doden tikken ze met een hamer op hun kop. Flink harde klap geven en ze zijn gelijk dood. Hoe sneller de dood hoe minder dieronvriendelijk. Succes en smakelijk eten!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100