Waarom is bijna alles anders in de Verenigde Staten?

Uitleg
Denk aan de marginale status van traditioneel voetbal, 110 volt in plaats van 230 volt, het niet bestaan van universele gezondheidszorg, de meeste gevangenen ter wereld, maten, enz..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Temperatuur meten in Fahrenheit...

Het beste antwoord

Zij zijn begonnen met stroom uit het stopcontact... en zij kozen 110 volt... en als je ziet hoe hun stekkers eruit zijn, om te huilen zo gevaarlijk en stom geconstrueerd...

De westerlingen die kwamen kijken naar de uitvinding van de amerikanen en zagen er wel wat in... Maar die waren niet zo stom om dat over te nemen zoals zij dat hadden bedacht... Door die 110 volt moesten de kabels heel dik worden en trad er veel warmteverlies op... Er moet namelijk twee keer meer stroom lopen dan bij 230 volt om een gelijk vermogen te transporteren...
Dus het westen heeft het verbeterd...zodoende... En de amerikanen zitten nu met hun troep en ze kunnen niet veranderen omdat ze dan ALLES en dan ook ALLES opnieuw moeten maken, alles wat stroom verbruikt, dat is onmogelijk te doen...

En alles wat uit de verenigde staten origineert, wordt overgenomen, maar wel verbetert als het naar een ander land vertrekt/overgenomen wordt...

En read my lips, Nederland volgt Amerika hoor op de voet... De claimcultuur en de preutse wetten en alles..

Toegevoegd na 11 minuten:
En weet je ze hebben nog STONES, GALLONS, pounds per square inch en miles en zo... B E L A C H E L I J K . . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
read my lips.... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 vindt ik ook van die stekkers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ook wij 110 volt hadden,maar ja ik ben dan ook behoorlijk op leeftijd.
En wimmie we hadden 220 volt,is inmiddels 230 geworden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het verhaal van de stekkers.Goed.
Dat van die claimcultuur en die preutse wetten zie ik in dit land niet zo snel op hetzelfde niveau gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Nuke... Wij lopen alleen maar wat achter... Het komt er aan... De amerikanen zijn ook begonnen met lichaamshaar te verwerpen... Is dat niet ook al hier?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix: Het zal nooit in die mate als in de US of A hier plaatsvinden.Daar zijn Ned. veel te 'nuchter' voor. Wij hebben een heel andere cultuur.
En "het komt er aan"..(?) Ja, Kerstmis "komt er ook aan"....

Andere antwoorden (5)

Je moet natuurlijk wel het nieuwste van het nieuwste hebben en alles moet 'anders' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Daar zit wat in....
Omdat de nieuwe wereld minder historie heeft dan wij in Europa bijvoorbeeld. En "wij" zijn ook beschaafder....
Overigens kennen wij 220 Volt....en dat de VS 110 Volt heeft is historisch gegroeid :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een ander land is, andere omgeving, andere mensen, andere cultuur, andere manier van werken. Als ik naar België ga is het daar ook al anders. En dat zijn onze buren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
American Football gaat meer geld in om dan in voetbal..., 110 volt is omdat ze de eersten waren met hun elektriciteitsnet, gezondheidszorg vonden/vinden ze een individuele beslissing. Meeste gevangenen kan 2 oorzaken hebben: Of de meest efficiënte opsporingsambtenaren, of de meeste criminelen.... Maten zijn ook oud en werken voor hen prima. Bij ons zijn ze er door Napoleon ingeramd anders was het in Europa nu helemaal een zooitje geweest. Vergeet niet dat daar een uniforme super grote, min of meer eentalige markt is!!! Daarom is bijna alles anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de VS is alles anders omdat er zo'n grote plas tussen hen en ons ligt; als de VS op de plek van Duitsland e.o. hadden gelegen hadden wij ook 110V gehad, zeker weten.