Waarom zenden Nederland 1, 2 en 3 nog steeds niet in HDTV uit ?

Vorig jaar werd al beloofd dat dat begin 2009 zou gebeuren. We zitten nu als bijna in juni. Geldgebrek ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Volgens een bericht van de NPO zelf:

"De reden: een vertraging in de keuze voor de nieuwe eindregie. Dit komt mede de hoge eisen die NPO stelt aan de kwaliteit en continuïteit van het uitzendproces.

Tot wanneer de lancering van de HDTV-kanalen wordt uitgesteld is op dit moment niet duidelijk. De NPO is momenteel in gesprek met de leverancier van de nieuwe eindregie om hierover uitsluitsel te krijgen. Zodra een nieuwe lanceerdatum bekend is, zal de NPO die naar buiten brengen. De NPO is erg ambiteus om Nederland 1, 2 en 3 van HDTV te voorzien.

NPO realiseert zich dat de vertraging vervelend is voor de betrokken partijen. De afgelopen maanden is bij de omroepen, (post-)productiebedrijven en de NPO hard gewerkt om HDTV mogelijk te maken. De NPO hoopt snel aan de wens te voldoen van vele tv-kijkers die uitkijken naar het HDTV-aanbod van de publieke omroep."

Ik heb het idee, dat een voorlichter hier om de hete brei zit te draaien...
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, geen geldgebrek, want ze hebben hiervoor geld gekregen van particuliere kabelbedrijven. Maar ook de regering heeft inmiddels een zak geld gegeven en de verwachting is dat eind dit jaar de eerste uitzendingen in HD worden uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet echt slim om een groot deel van de kijkers te benadelen. Want als je geen digitale ontvangst heb dan heb je ook niets aan digitaal uitgezonden televisie zenders...

En met de allerbeste HDTV kijk je nog steeds analoog als je geen digitale ontvangst hebt...

Vermoedelijk is het gewoon een goed doordacht principe om dit nog steeds niet te doen...