Er zitten kleine zwarte beestjes in ons konijnenvoer. Weet iemand wat dit zijn en wat je er tegen kan doen?

Het zijn kleine zwarte beestjes die met best veel zijn. Hier hebben we eerder last van gehad in de zomer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
5.3K

Het beste antwoord

Ik heb het ook gehad, alleen merkte ik het eerst niet en zat mijn hele kamer daarna onder met die beestjes.
mijn eerste indruk was een kleine snuitkever, maar of die in het konijnenvoer gaan zitten?
in elk geval nieuwe kopen en zorgen dat, als je ze over de muur ziet lopen, je ze verwijdert.
of dat nou platdrukken (lekker simpel) of met een bekertje naar buiten zetten (waar ze waarschijnlijk te klein voor zijn) is, maakt niet uit, maar anders zitten ze ook weer in het nieuwe voer.
ik hoop dat ik een beetje heb geholpen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het weggooien en nieuwe kopen..
Ik zou het niet vertrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er een foto van maken, want op je beschrijving alleen is het niet te raden. Er zijn best veel soorten kleine zwarte beestjes.
Het lijkt me dat je al het voer weg moet doen. Dan een nieuwe bus kopen, een luchtdichte ofzo (check bij de dierenwinkel of dat mag met konijnenvoer). In je oude kunnen nog eitjes zitten en is ook niet dicht genoeg blijkbaar, anders kwamen er geen beestjes in. Anders opslaan dus dan je nu doet. En bus niet open laten staan.