Wat als de woningstichting niks aan een overlastgevende buur doet? kan ik een advocaat nemen?

Andere tips zijn ook altijd welkom hoor...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt er echt op geen enkele manier met de buren over te praten? Wat vinden andere buren? Begin met erover te praten, maak overlast bespreekbaar. Als dat niet helpt, ga dan voor meer directe stappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er valt inderdaad niet mee te praten...
Helaas al meerdere keren gedaan, maar heeft geen enkele zin.
Hij heeft als hobby muziek, en slaapt overdag..
Dus dan blijft de nacht over om muziek te maken.
En niet zacht, maar zo hard dat mijn matras trilt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon meteen de politie bellen, als het weer gebeurt. Niet over twijfelen.

Het beste antwoord

Allereerst: bel iedere keer de politie als je buur ernstige overlast veroorzaakt. Daarnaast zou ik het melden bij de gemeente. Vraag bij de gemeente naar het meldpunt overlast. Naast de meldingen bij de woningstichting ( ik neem aan dat je al diverse keren de overlast hebt gemeld) heb je nu nog 2 instanties die weten van de overlast. Stap vervolgens naar een advocaat en laat die een brief schrijven, met kopie aan de gemeente en de politie, waarin staat dat de overlast nog steeds voortduurt en dat je eist dat er onmiddellijk maatregelen worden genomen (stel in die brief wat je wilt: dat de buren verhuizen, of misschien wil je zelf wel naar een andere buurt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, ik spreek uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zeer waardevol antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx voor je antwoord.
Ik ga het nu ook melden bij de gemeente, dan zijn er dus 3 instanties die ervan weten.
ik ben er al 2 jaar mee bezig..
Ze zijn nu bezig een dossier op te bouwen van de overlastgever, zodat ze hem aan kunnen pakken.
Alleen duurt het mij veel te lang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel succes! Vergeet niet om je buren, als die ook overlast hebben, ook te vragen om een melding te doen bij de gemeente en de woningstichting. Hoe meer meldingen, hoe sneller er tot actie wordt overgegaan.

Andere antwoorden (2)

Is er een huurderbelangenvereniging bij jullie? zo ja dan kunnen die ook nog wat doen! Zij kunnen als intermediair spreken en hebben (wettelijke) instanties achter zich staan. De Woonbond,is het overkoepelend orgaan van de H.B.V's en ook de VROM . Kijk eens op de site van de Vrom wat je nog meer kan doen aan overlast buiten hetgeen al door andere GV's is gezegd.
Sterkte
P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is nauwelijks iets tegen te ondernemen.
Zie dit krantenbricht.