Je komt weer terug en terug tot je alles meegemaakt hebt en er geen wens meer is om wat dan ook nog te leren... Een wensje is een klein mensje, zeg ik altijd... Dus zo lang je nog wensen hebt, kom je terug om ze te vervullen of om te bereiken of om te leren... Als je niets te leren hebt, niets te wensen hebt en alles al meegemaakt hebt, wat doe je dan hier op deze aardbol? En een ieder die zegt aan deze voorwaarden voldoet, die liegt, want het bestaan laat zien dat hij er is, dus iets te leren heeft, dus iets te bereiken heeft, dus iets uit te werken heeft...

Niemand heeft ooit gevraagd om een lichaam te nemen, dat had je al voor je je dit kon afvragen... En omdat je het hebt, moet je er iets van maken, al is het alleen maar een einde, maar ook dat moet je dan nog doen...

En ik zal je een geheim verklappen, je gaat niet dood, dat zeggen ze wel, maar dat is niet zo... Het lichaam dat eindigt wel, natuurlijk, alles wat een begin heeft neemt een einde... Maar jij die je werkelijk bent, wordt niet geboren en gaat dus ook niet dood... Jij was er altijd al en zal er ook altijd zijn... Heb je je ooit afgevraagd of je er was en zag je ooit dat je er niet was? dat kan niet, nooit niet... Moet je nog meer bewijs?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Om van het leven te genieten,en er wat van te maken.
de klok van het leven loopt sneller af dan een wekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te genieten van alles wat het leven je brengt, om dingen te leren en weer aan anderen te leren. Zodat de wereld voor de volgende mensheid ook een fijne plek om te leven is/wordt.

altijd maar dood zijn is ook zo saai..vind je niet..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat we dood gaan, doet ons leven. We zullen nooit de behoefte hebben om iets te bereiken wanneer er geen einde is. Je zou dan zo iets krijgen van......je moet niet uitstellen wat je over 2 eeuwen ook nog kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze vraag stelt dan vraag je jezelf toch af of er misschien nog iets meer kan zijn tussen hemel en aarde of denk je dat je voor de kat zijn viool hier bent?Ikzelf kan me dat niet voorstellen jij wel?
Weten doe ik het (nog) niet maar vertrouw er wel op.

Toegevoegd na 1 uur:
De echte tibetanen zouden lachen om al die reacties van ons omdat zij meer weten en beleven dan wij.Bij hun is alles wat hier zweverig wordt genoemd daar de normaalste zaak in de wereld.Reìncarnatie is voor hun een feit.Kijk maar bv naar de Dalai Lama ,hij kiest zelfs als kind al zijn spullen van zijn vorige leven uit omdat hij die nog herkend.
Alleen het westen is zover afgedwaald door al wat met geld en status te maken heeft.
Maar misschien gaan onze ogen geleidelijk weer een beetje open en kunnen we meer het Oosten gaan begrijpen.En het Oosten kan van ons leren dat hygiene een noodzaak is om verder te leven ,zodat er veel ziektes kunnen worden verbannen.
Dus zweverig? nou nee, niet echt maar wel zoekende naar de weg terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat we geboren worden kiezen we ouders en een lichaam dat precies past bij de taak/dingen die we willen leren en willen ervaren in dit leven.
Dit gaat zo vele levens door, net zo lang totdat we onze onzekerheden, angsten, enz. begrijpen en hoe we liefdevol omgaan met onze medemens.
Begrijpen, dat het niet gaat om het uiterlijk, maar om de binnenkant, hoe je bent, als mens, hoe je bent naar anderen en voor andere.
Heb jij wel eens stilgestaan bij de vraag wie je bent, wie je wèrkelijk bent..
Daarom zijn we hier, en daarom gaan we ook weer "dood".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed omschreven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Ceejee :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Dit is een helderder omschrijving van Xinix antwoord. Heel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Dounja :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@monique,Ik kan je vooral verwijzen naar de boeken van Loes van Loon.
Daar staat zoveel informatie in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat we geboren worden KIEZEN we ouders?? En hoe zit het dan met al die incestgevallen? Ook zelf gekozen??
En voordat we geboren worden kiezen we ook zelf een lichaam? En hoe zit het dan met al die mensen met die vreselijke ziektes zoals progeria, of zelfs van die grote tumoren in het gezicht??
Ik vind dit toch wel heel gemakkelijk gezegd, en kan het er niet mee eens zijn.... sorry. Maar geen -1, want je verwoordt tenslotte je eigen mening als antwoord op de vraag, en daar is wat voor te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik het weet gootje, zijn er ook dingen zoals oorlogen en ook incest , NIET gekozen zijn.
Dit is niet voorbestemd, dit is een keus vd mens zelf,(diegene die incest pleegt)
Wat betreft de ziektes die je opnoemt, kan ik geen eerlijk antwoord op geven, zover heb ik mij nog niet verdiept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap je reactie niet helemaal goed, er zijn ook dingen zoals oorlogen en incest die niet gekozen zijn? In je antwoord op de vraag zeg je juist dat we voor we geboren worden zelf de ouders en het lichaam kiezen. Dat betekent dus dat er al een "weten" is. Als dat zo is "weet" je ook van het incest. Ik vind het een beetje vaag hoor, allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kiest je leven en ja , voordat je geboren wordt weet je je leven.
Na je geboorte valt er een soort van sluier (anders kan ik het je niet uitleggen) Het zou natuurlijk wel heel makkelijk zijn, als je alles nog weet, om zo je levenspad te bewandelen.
Bepaalde dingen staan vast, omdat jij daar voor hebt gekozen, om er van te leren/ervaren.
Maar je hebt keuzevrijheid, net zoiets als dat je nu besluit om vanavond thuis te blijven en later op de avond toch besluit om uit te gaan. Je hebt je iets voorgenomen, maar doet toch liever iets anders..
Wat betreft het incest gebeuren, dat overkomt je, dat is een foute keus ( karma opbouw) vd pleger ( het klink hier heel makkelijk, maar zo is het als slachtoffer beslist niet, dan spreek ik ook uit ervaring).
Oorlog/doden is ook een keuze vd mens zelf, het is NOOIT de bedoeling dat dit gebeurt, de mens kiest hiervoor.
De bedoeling van ons bestaan is om te groeien, te groeien naar een goed en liefdevolle ziel, liefde voor alles en iedereen.
En zolang de mens dit nog niet voor elkaar heeft, zul je telkens weer terug WILLEN om te groeien in liefde.
Zoals ik hierboven al eens heb aan gegeven, verwijs ik naar de boeken van Loes van Loon, waar heel uigebreid hier op in wordt gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, wat willen we nog meer.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie je maar, dat iedereen zijn eigen mening/waarheid heeft, en dat is goed zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed Monique :)
Hopelijk vanwege de kinderwens van je ouders.
ZO SIMPEL IS HET.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beantwoorden van deze vraag zegt iets over jezelf, of over de persoon die je wilt zijn.
Als je gelooft in de zinloosheid van het bestaan (je wordt geboren om weer te sterven) zul je anders in het leven staan dan wanneer je gelooft dat elk mens een doel heeft in dit leven. Welk doel dat is, en waar je naar toe gaat weet niemand. Het enige dat je weet is dat je er bent, en dat je zorgvuldig om moet gaan met de mensen, dieren en wereld om je heen.
Er zijn mensen die geloven dat we steeds weer reïncarneren, anderen geloven in God, of in Allah, en/of in een hiernamaals. Ook vele overtuigde atheïsten willen niet geloven dat het na dit leven ophoudt. Aangezien er nog nooit iemand terug is gekomen zullen we het pas weten als het zover is.
Dus je bent op de wereld om te genieten van het feit dat je er bent! En laat anderen zoveel mogelijk meegenieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de mens gemaakt is om zich voort te planten. Natuurlijk proces. zo voorkomt men dat een ras uitsterft. Dit heet ook evolutie. En wij bedenken dingen die wij weer doorgeven, en de volgende generatie zorgt weer voor aanvullingen of veranderingen op onze uitvindingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de zinloosheid van het bestaan aan te tonen! Klinkt erg negatief,ik weet het,maar zo zie ik het. Het is dus zaak om er zo veel mogelijk uit te halen,zodat het nog enigszins aangenaam wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat wij op deze wereld zijn om van God te genieten en alle zegeningen die Hij je schenkt, en dat we liefdevol met elkaar omgaan, als je lichaam sterft mag je in de Hemel verder genieten, waar alles helemaal perfect is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn optiek is het leven een leerproces en een taak. Als we dood gaan komen we weer terug in een andere vorm of lichaam.

Het doel hiervan is wat ik noem spirituele evolutie. Dit gebeurt in het hele universum met als doel de gehele spirituele mentaliteit van het universum te verhogen en de energetische trilling te verfijnen.
(gelukkig zijn we gegroeid sinds de oermens).

Zolang we nog niet spiritueel gezien volleerd zijn, komen we terug. En als we terugkomen hebben we het doel om spiritueel te groeien en met deze kennis een taak uit te voeren. bijvoorbeeld andere mensen helpen om te groeien.

Wanneer we wel volleerd zijn, komen we niet meer terug in een fysieke vorm of lichaam. Dan blijven we "boven" als een gids die op het onbewuste de zielen op onze wereld bijstaan.
Ook binnen de "gidsenwereld" zijn er gradaties voor groei aanwezig. Waar dit dan eindigt weet ik (nog) niet.

Kortom mijn optiek/geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dood gaan moet je niet te persoonlijk opvatten.Wie kinderen krijgt en die daarna ook, leven je genen door.Als soort zijn we al een paar miljoen jaar present