Wat moet je op het kaartje schrijven om je boodschap goed over te laten komen?

Je wilt controleren of jouw goede vriend jouw correcte telefoonnummer heeft. Maar . . . je mag het hem niet rechtstreeks vragen. Wat je mag doen is het volgende: je mag je vraag op een kaartje schrijven en aan een vriendin geven die dit kaartje aan jouw goede vriend doorgeeft. De bedoeling is dat betreffende vriendin het telefoonnummer niet kan lezen. Wat moet je op het kaartje schrijven om je boodschap goed over te laten komen?

(deze vraag komt uit een sollicitatiegesprek dat Google eens met één van haar programmeurs heeft gevoerd)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

"Wil je mij eens bellen om 14:00 exact?"

Als hij belt heeft hij het goede nummer, als hij niet belt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bel me.. Xxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je om 20:00 vanavond svp even bellen naar X, als je niet kunt bellen svp voor die tijd een sms sturen dat je niet kunt bellen.

Als hij dan belt of sms-t, heeft hij je goede telefoonnummer.
14 jaar geleden
Kan je kijken of mijn nummer in jouw adressenbestand klopt en zonodig verbeteren?: De getallenreeks hiernaast is het verschil tussen mijn nummer en jouw mobiele nummer. Ik heb mijn nummer van die van jou afgetrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij jij en je vriend beide iets weten wat je vriendin niet weet gaat dat niet lukken.

Voorbeeld: je kunt hem vragen om zijn eigen telefoonnummer binair te XOR-en (of per cijfer op te tellen modulo 10) met wat hij denkt dat jouw nummer is. Jij XOR-t het getal dat je terugkrijgt dan met het nummer van je vriend (dat je dus moet weten) en controleert of het resultaat jouw eigen nummer is.

Beetje wiskundig, maar ik hoop dat je het idee snapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, ik ben er inderdaad ingetrapt!
Wil je me vanavond om 21:00 bellen?
Liefs, Tal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou wel willen maar heb je nummer niet