Hoe kunnen we ons zelf het snelst iets afleren?

n.v.t

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vage vraag... Verklaar jezelf nader?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schrijft n.v.t. bij de uitleg. Maar het lijkt me wel relevant wat je precies wilt afleren.

Antwoorden (9)

Door jezelf keihard met een baksteen op je kop te slaan als je het toch weer doet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent mij al voor. Ik wou electrische schokken voorstellen. Maar een baksteen is natuurlijk makkelijker.. +1
Belonings systeem.

Niet negatief aanpakken en afstraffen als je het fout doet.
Maar belonen als je iets goed doet. (En dus niet dat gene wat je wil afleren).

Dankzij onderzoek is gebleken dat belonen iets sneller (af)leert dan straffen.

Mocht je toch meer baat hebben bij straffen, straf jezelf dan als je toch dat gene doet wat je niet meer wil doen.

Ik denk dat je de straffen en beloningen zelf het beste kunt bepalen. Je kunt ook nog iemand vragen om je te helpen. Om iets af te leren kán makkelijk zijn. tenzij het iets persoonlijks is. Iets van je karakter/persoonlijkheid.
Vraag dan ook iemand anders om je te helpen en te motiveren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Een beloning in het vooruitzicht stellen als het lukt.
* Boete/straf als je ''het'' blijft doen
* Je gedachten proberen te verzetten steeds als je
''het'' weer wil doen

Vrij abstract natuurlijk maar ik weet niet waar "het"
exact over gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijns inziens slechts een methode en dat is gewoon doen! Zonder dralen of excuses stoppen met roken o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist +1
gewoon doen en doorzetten. iets anders gaan doen op momenten dat je het zwaar hebt. afleiding zoeken. iets anders er voor in de plaats gaan doen. en trots zijn op jezelf als je het volgehouden hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste moet je het ook wel écht willen afleren. Als je er niet 100% achterstaat, gaat het niet lukken. En dan a la minute ermee stoppen!! Zo min mogelijk aan denken en wanneer je het moeilijk hebt afleiding zoeken. Even heel hard de muziek aanzetten oid.
Maar, zoals ik zei, het belangrijkste is dat je er ook echt mee wilt stoppen!! Dan is je wilskracht het sterkst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je niet te focussen op het afleren, maar je te richten op iets anders je juist wilt aanleren. Als je bezig bent met iets afleren, krijgt dat alle aandacht. Terwijl het enige wat je ervoor moet doen, is het niet te doen, maar iets anders te doen. Ter vergelijk: stel dat jezelf zou willen afleren te fietsen of dat je een taal zou willen afleren. Dan doe je dat niet door steeds te proberen of je nog kunt fietsen of door woorden uit je hoofd te deleten. Je doet het door je aandacht op iets anders te richten. Heb je het dan afgeleerd? Nee, je hebt slechts je focus verlegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, door er geen energie meer in te steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewustzijn... door bewustzijn leer je het snelst... Afleren is een achterhoede gevecht... Leer iets nieuws, vooral door bewustzijn...

Als je 30 jaar lang een weg neemt naar je werk van 30 kilometer en iemand zegt dat er een andere kortere weg is van 15 kilometer, hoe vaak denk je dat jij nodig zult hebben om de nieuwe weg te leren? Juist ja dat is de snelste manier...