Hoe kan je je economie verbeteren? (zie uitleg)!

op school hebben we het vak economie, daar ben ik erg slecht in en wil het graag verbeteren.

hoe kan ik dit het best aanpakken en is er een hulp boek voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (7)

Ik denk dat als je je algemene kennis over economie verbeterd het een stuk interessanter wordt omdat je dingen gaat herkennen!

Economie voor dummies is een leuk boek om te lezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kan je dit bespreken met je leraar(es) economie, dan kan je ook aan geven wát je moeilijk vind, hij/zij kan je helpen met evt extra boeken en andere tips
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt aangeven aan de docent dat je extra hulp erbij nodig hebt. Misschien kent hij een aantal aantrekkelijkere voorbeelden waardoor je de cases in het boek ook beter zult begrijpen.

Probeer het nieuws te volgen op tv, de krant en online als je er de tijd voor hebt.

Sommige termen hoef je niet eens te snappen als je maar wel weet wat het betekent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Sommige termen hoef je niet eens te snappen als je maar wel weet wat het betekent." hmm? =P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet altijd perse. Bijvoorbeeld: hypotheek: zakelijk recht op een onroerend goed (ook schip),dat tot zekerheidsstelling voor het nakomen van een verplichting kan dienen. Maar ik hoef niet inhoudelijk te weten hoe het allemaal in zn werk gaat. Ik weet wel wat het betekent.
Je lesboek van voor naar achter lezen, net alsof 't een leesboek is. Daarna nog twee keer. Je kan wel een ander boek nemen, maar dan zit je dingen te leren die niet nodig zijn voor je examen/repitities.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het voor je lessen op school weinig zin heeft om een algemeen boek over economie te gaan lezen. Het gaat immers om de specifieke lessen die je erover krijgt, en de stof die je daarvoor moet leren. Dat is waar je graag beter in wilt worden.

Uiteraard kun je op de leraar afstappen met de vraag of hij wat zaken persoonlijk aan je wilt uitleggen of je zelfs wat extra opdrachten en/of bijlessen wilt geven.

Wat je ook kan doen is eens afspreken met iemand die beter is in economie. Diegene kan je het in makkelijker te begrijpen woorden uitleggen en jullie kunnen het huiswerk bijvoorbeeld samen doen.

Verder kun je thuis je economie boek er eens bij pakken en van elk hoofdstuk een lijstje maken met de punten die je moeilijk vind. Vervolgens kun je op bepaalde termen of begrippen op internet zoeken naar wat tekst en uitleg erover zodat je het beter kunt begrijpen. Hier kunnen je ouders je vast ook mee helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond Economie ook een heel moeilijk vak. Zogenaamd waardevrij, en met allerlei formules, die weer van hypotheses uitgaan, etc. Maar toen ik bedacht (ik las het), dat Economie gaat over verdeling van schaarse goederen volgens een verdeelsleutel, werd het al iets makkelijker.
Een koektrommel vol koekjes en de sterkste mensen pakken de meeste koekjes, en zeggen dan ook nog dat ze er recht op hebben. Dat is economie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijles nemen van iemand die het op zo'n manier weet uit te leggen dat jij het snapt en dat het blijft hangen.