Er wordt enorm veel geschreven over het dodelijk ongeluk bij een feest in R'dam.

Wat niet bekend is, is het slachtoffer een feestganger of een relschopper ? Weet iemand dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Het slachtoffer, Robbie vd Leegte was een van de Feijenoord hooligans.
Dus eigenlijk beide.
Hij was op een feestje, dus feestganger.
En ook relschopper
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastig te beantwoorden:

"Volgens Jack van der Does, een hartsvriend van het slachtoffer, was Robby weliswaar een groot fan van Feyenoord maar behoorde hij niet tot de harde kern. „Hooligan ben je niet zomaar”, laat hij weten."

Het zal uitgebreid uit de onderzoeken naar voren komen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was een lieve jongen, deed geen vlieg kwaad, altijd behulpzaam, sure. Stond heel toevallig VOORAAN bij de rellen, en gedroeg zich zo lief dat politie zich genoodzaakt zag hem te belonen met een kogel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan komt ie dus in de hemel1 Maar ja, waar rook is (meestal) ook vuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet weten. Ik heb "in mijn tijd" ook wel vooraangestaan bij ongeregeldheden zonder dat ik enig kwaad in de zin had.
Volgens mij niet lastig te beantwoorden.

Er waren mensen die op de vlucht sloegen voor het geweld. Dus van de politie af.

En er waren mensen die op de politie afgingen om er een paar om te leggen.

Dit mannetje behoorde tot de groep die op de politie afging.

Hij was dus of harde kern of meeloper, en meelopers zijn eigelijk nog erger dus hoe dan ook is hij er zelf schuld aan dat hij er niet meer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wacht nou even het onderzoek af. Er zijn verhalen dat ie door zijn lieve vriendjes richting agenten is geduwd. Weet echt niet of het klopt, maar wij zijn altijd zo snel met iemand te veroordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou betekenen dat ze hem ergens vandaan geplukt hebben, hem onder de arm hebben meegenomen en bewust richting een agent met pistool zijn gegooid. En waarom zouden die hooligans DAT nu doen?? Onwaarschijnlijk. Zeer. Ten eerste wisten die lui niet dat de agenten gericht gingen schieten. Dus wat schiten ze ermee op om met "onschuldigen" onder de arm te gaan rondlopen en wat is het nut om zo'n "voorbijganger" richting een agent te gooien? Voor sprookjes is er de efteling. Daar komt dit schorem trouwens ook al.
Een van zijn buurvrouwen vertelde me, dat het een heel beleefde jongen was, die altijd de deur van het portiek of de lift openhield als zij er met volle boodschappentassen aankwam.
Maar misschien was hij die andere dingen ook. Op een andere tijd, een andere plaats, ander gezelschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn reactie staat bij Antwoordman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hopelijk is Antwoordman er blij mee.