Hoe komt 't dat als je een doosje medicijnen open maakt, je bijna altijd de kant van de #bijsluiter #kiest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, heb jij dat ook altijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, heel herkenbaar.
amigo
13 jaar geleden
+ voor goede vraag, nu ik het lees denk ik: altijd! altijd altijd!, vreselijk (zelfs als ik er naar kijk, denk NU eens niet die bijsluiter, ik neem DIE kant).
Ik kan niet wachten op de antwoorden

Antwoorden (2)

De tekst op het doosje lees je meestal eerst. De meeste mensen zijn rechtshandig en openen daarom het doosje aan de rechterkant. Dan tref je altijd eerst de bijsluiter aan. Ik denk dat fabrikanten dat bewust doen, zodat mensen eerst de bijsluiter tegenkomen en hopelijk ook lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt, +1.
Mensen hebben een voorspelbare manier van een doosje omdraaien. Hier houden de fabrikanten rekening mee en plaatsen de bijsluiter zo dat je die als eerste in je handen hebt. (Je kijkt op de verpakking wat je in je handen hebt, en draait het doosje dan om het lipje open te maken