Waarom zie je wel vaak vrijende vrouwen maar nooit vrijende mannen in pornofilms?

De meeste mannen vinden het lekker om naar vrijende vrouwen te kijken.
Daarom zie je dit plaatje ook regelmatig voorbij komen in pornofilms.
Zouden vrouwen het lekker vinden om naar vrijende mannen te kijken, en zo ja, waarom zie je dit never nooit voorbij komen in hetero pornofilms?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant leesvoer:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/609/Seksuele-aantrekking/article/detail/745513/2009/03/05/Ook-vrouwen-opgewonden-door-lesbische-seks.dhtml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
skusme, deze vraag zou nou nooit bij me opkomen....
Hoe kom je erop?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het me wel eens is opgevallen en ik me afvroeg hoe dat zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje, interessant onderzoek trouwens, bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik hou dr van :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit jij er op te wachten dan
Niks eroties aan in mijn oogen dan he Toegevoegd na 5 minuten:
niks persoonlijks hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@skusme: vond ik ook, graag gedaan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon goed naar de omslag kijken ; als er náást minimaal één goedgeschapen vrouw minimaal twee mannen op de voorkant staan (met hoofd) zit je vermoedelijk goed. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie ook liever 2 vrijende vrouwen dan mannen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liever 2 vrouwen dan 2 mannen samen

Antwoorden (9)

Ff goed googlen...dan vind je heus vrijende mannen op het net (tenzij je een family filter hebt) Navraag hier leert dat niet alle vrouwen graag kijken naar een stel vrijende mannen. Maar dit onderzoekje is niet representatief genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet over goed googelen, ik heb het over een gemiddelde pornofilm. Daarin komt in 99 van de 100 films wel een keer twee vrijende vrouwen voorbij. Maar vrijende mannen NOOIT.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Tijdens een voetbalwedstrijd komen er ook geen veldrijders door het veld. Andere tak van sport, ander publiek,
Omdat pornofilms het meest bekeken worden door mannen. En over het algemeen kijken mannen niet graag (toch een aardig understatement) naar vrijende mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zit wat in!
Het lijkt me duidelijk dat porno kijken toch grotendeels een mannen hobby is. Als je dus een homo scene in een hetero film stopt, dan vind ie denk ik weinig aftrek....

En het gaat uiteindelijk om de verkoopcijfers. De vraag bepaalt het aanbod.

Toegevoegd na 2 minuten:
he biertje, ik zie dat ik hetzelfde dacht als jij, haha!
Biertje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de aftrek ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oops.... per ongeluk weer dubbelzinnig geweest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dat doen ze dus WEL: homoscenes in een pornofilm stoppen...Of denk je dat vrouwen die het met elkaar doen geen homoscene is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@skusme: mannen vinden het kijken naar vrijende vrouwen juist wel leuk, zie mijn leestip bij de reacties op je vraag. Voor een man heeft dat trouwens niets met homo's te maken, die vrijende vrouwen, echt niet. @smurf: inderdaad, op 1 lijn, biertje dan maar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@skusme, jaja, dat weet ik wel, maar als we het over homo's hebben denkt iedereen aan mannen, en als we fantaseren over twee dames dan hebben we het woord lesbiennes in gedachten, en geen homo's.
Dus je hebt formeel taaltechnisch gelijk, ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@smurf: volgens mij begrijpen wij elkaar. Nog eentje inschenken dan maar? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@biertje, doen we, gezondheid!
(ik neem een pijpje...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Er is ook een groep die graag kijkt naar vrijende mannen.
Maar inderdaad blijkt uit diverse panels dat "men" over het algemeen liever kijkt naar vrijende vrouwen dan naar vrijende mannen.
Het vrouwenlichaam wordt meestal als meer erotisch en mooier gevormd ervaren. Van daaruit ziet men liever vrouwen met elkaar knuffelen dan mannen.
Bij vrouwen die dat samendoen lijkt het ook minder tegennatuurlijk dan bij mannen.
Het blijft bijzonder dat beide groepen(mannen en vrouwen) het liefst naar met elkaar vrijende vrouwen kijkt.
Daar zit dus kennelijk toch voor beide partijen de meeste opwinding in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijk het onderzoek dat Biertje bijvoegd in de reactie op mijn vraag. Uit dat onderzoek blijkt dat vrouwen van vrijende mannen net zo opgewonden raken als van vrijende vrouwen.
Ik heb laatst nog iets gelezen over het verschil tussen mannen en vrouwen in erotiek. Dat in verband met een onderzoek dat gepleegd is om de vraag te beantwoorden of iedereen misschien geboren is als een biseksueel. Vrouwen vinden zowel homoseks (van mannen en vrouwen) als heteroseks opwindend. Waarschijnlijk hebben ze in de pornoindustrie een gulden middenweg gevonden...

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder sluit ik me overigens volledig aan bij de bovenstaande antwoorden :p ik had niet eens gedacht aan het publiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk de meeste vrouwen, net als ik, niet zitten te wachten op twee vrijende mannen; er is dus simpelweg geen markt voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg: meer vrijende mannen op de buis. ikzelf wil het wel graag zien hoor...waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje voor je eerlijkheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje: je zou SBS6 een verzoek kunnen sturen, die zenden wel meer rommel uit ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rommel? hoeft niet schat genoeg DVD 's in huis ;-)(en SBS?, No thnks..tussen shownieuws en de moeder van Jan Smit door zeker met 39x reclame?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje: je bent ook geen fan hoor ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ biertje : ppff:'' Hart van Nederland.. :''mevrouw jansen uit schubkutseveen is dr kat kwijt''..aargghhh waar gaat het heen met de wereld..? ;-) Who f*&##ing cares...???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje: precies en dan de manier waarop die dames die het presenteren erbij kijken. Alsof de wereld vergaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
te gruwelijk voor woorden! Vrijende mannen ok, zolang het GEER en GOOR maar niet zijn!!
Omdat pornofilms voor het geld gemaakt worden, en dan wordt er naar de behoeftes van de grootste potentiele doelgroep gekeken, en dat zijn in de regel : mannen. Doornsee hetero mannen. Natuurlijk kijken ook vrouwen porno, maar die worden op één of andere mysterieuze manier minder afgestoten door twee vrijende vrouwen, dan (hetero) mannen van vrijende mannen. Dat is althans voor het leeuwenaandeel van de meest gangbare porno zo ; het gros van het aanbod in de gemiddelde videotheek, en eigenlijk het enige dat je op teevee te zien krijgt.

Natuurlijk zijn er naast die 'meest algemene' voorkeur nog aardig wat 'afwijkende' voorkeuren, varierend van - inderdaad- homoporno maar ook bi (wat dan meteen op mannen slaat ; vrouw/vrouw is blijkbaar al helemaal mainstream), dieren, mensen met een afwijking, zwangeren, bejaarden, voorwerpen, diverse fetisjismen inclusief SM, bondage, en nog minder gebruikelijke en vaak zelfs bijzonder ranzige vormen van sex. Al deze afwijkende voorkeuren, die wel hun aanhangers hebben maar bij beduidend meer mensen niet zo erg in de smaak vallen, komen nu eenmaal minder voor, zijn commercieel dus iets minder interessant (hoewel er erg lucratieve genres tussen zitten) en zullen nooit zomaar zondermeer in een 'standaard pornootje' worden opgenomen.

Tot ineens iets 'nieuws' weer zo populair wordt, dat het (blijkbaar) niet meer in de categorie afwijkingen valt. Anaalsex, extreem grote borsten en geschoren geslachtsdelen zijn bijvoorbeeld allemaal vrij recent (15 jaar geleden en minder) toegetreden tot het domein van het doorsnee zaterdagavond-pornootje. Anderen zullen volgen; het is een tak van sport die voortdurend in ontwikkeling is. De kans is echter vrij klein dat vrijende mannen daar snel bij zullen zijn, wegens het zeer hoge ajakkes-effekt op de gemiddelde heteroman. Vermoedelijk komen plassex en bondage/mild SM eerder door het 'gordijn'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ajakkes-effekt, zeer herkenbaar! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkeerd gedrukt ? Of heb ik weer iets verkeerd gezegd ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je antwoord was juist prima :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, weer twee van die rare minnetjes ; misschien mensen met een hekel aan porno ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je uitgebreide antwoord, de minduimer heeft weer eens een slapeloze nacht ben ik bang...;-)
omdat mannen vaker naar seksfilms kijken dan vrouwen, daarop is zo`n film dus ook op gericht. je ziet na 00.00 bijna ook nooit mannen in die reclame`s. (er zijn ook wel vrouwen die seksfilms kijken, maar de mannen zijn toch in de meerderheid).