vlgs mij dat mensen zelf vragen kunnen beantwoorden
hun kennis en vaardigheden delen met anderen

Toegevoegd na 1 minuut:
en geen instantie die eerst bestudeert wie er antwoord op zou mogen geven

verder de snelheid
en de diversiteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt en wat je wilt vragen. Zorg dat je over hetzelfde praat (communicatie) Als ik zeg auto, denk jij aan je eigen auto terwijl ik aan de mijne denk. Dus zorg ervoor dat we het over hetzelfde ding hebben.
Het antwoord op een vraag is dan eenvoudiger te geven.
En de beantwoorder moet verifieren of het antwoord afdoende is. ( ff checken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kracht van een goede vraag is dat hij goede antwoorden uitlokt en weer reacties op de antwoorden. Een goede vraag weet heel veel mensen te prikkelen om te reageren en daarna weet de vraag ook nog de gebruikers een tijd bij de vraag te betrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vraag is een vraag die prikkelt tot het geven van een antwoord.
Spontaan of dat je denkt: hier wil ik even goed over nadenken want ik wil het zo goed mogelijk uitleggen of omschrijven. Allebei een goede reactie, waardoor je denkt he, wat een leuke, goede vraag!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik hier net kwam dacht ik gewoon : wat leuk een site waar je al je vragen kan stellen . Maar iets later besefte ik dat echt goede vragen ook andere vragen uitlokken , echt goede vragen stimuleren mensen om zich in te leven in een situatie . Dat een goede vraag echt nieuwsgierig maakt of een discussie oproept.
Er zijn veel soorten vragen, de weet-vragen zijn soms net zo interessant als de inleef- vragen of de mening- vragen.

Maar de goede vraag is de vraag waar je van voelt dat de vraagsteller werkelijk niet weet waarom iets gebeurt of waarom iets zo werkt. Dan kan je door het antwoord zorgvuldig te geven niet alleen vragensteller, maar ook de mensen die gewoon die vragen lezen , nieuwsgierig maken naar alle mogelijke antwoorden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet:
- Een fantastisch naslagwerk. Vele tot best verklaarde antwoorden zijn dat niet.
Wel:
- Een gezellig interactief gezelschapsspel.
14 jaar geleden
Dat is een goede vraag! Mij dunkt,dat een een goede vraag voor veel mensen interessant moet zijn en dat hij ook nog een beetje (of meer dan een beetje)educatief moet zijn. Dat is althans mijn mening!

Peter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vraag prikkelt je nieuwsgierigheid, het geeft je meer kennis door antwoorden en meningen van anderen.

Een spirituele goede vraag, zorgt dat de ander zelf met zijn eigen antwoord zijn eigen probleem ziet en/of oplost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kracht van een goede vraag is dat hij helder en duidelijk moet zijn voor iedereen.
Het onderwerp van de vraag moet tegen en voorstanders voldoende prikkelen om te reargeren.
De vraag moet een herkenning oproepen , zo van , dat had ik nou ook net willen vragen, je bent me net voor.
De vraag moet je nieuwsgierig maken wat de anderen er van gaan zeggen.
De vraag moet kort en krachtig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wil van de goeievragers om mee te doen en elkaar te helpen met kennis en de tijd die ze aan de site besteden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het delen van informatie, en jezelf verwonderen over de kennis die sommigen hebben, of via internet op kunnen diepen.
Verder is het soms ook ERG humoristisch!!

Overigens... hebben sommigen van jullie er wel eens over gedacht om met een quiz mee te doen, als Lotto weekend miljonairs, of 1 tegen 100 o.i.d.?? Ik weet zeker dat een aantal van jullie erg ver zouden komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik wil niet op de televisie!
dat de andere hem niet vind op het web .En de antwoorden die je krijgt niet voldoen aan de vraag maar je toch verder helpen