Ik wil mijn vrouw rode rozen geven voor onze huwelijksdag.

Wat is gepast: 15 rode rozen, 14 rode rozen en 1 witte (voor het afgelopen jaar), of 15 rode rozen en 1 witte voor komend jaar?

Toegevoegd na 1 uur:
Natuurlijk gaat het niet alleen over de rozen (die ze overigens prachtig vindt), maar ook om het feit dat ze ongeneeslijk ziek is, en waarschijnlijk onze volgende huwelijksdag niet zal meemaken. Wellicht heeft iemand nog suggesties om deze dag toch extra 'bijzonder' te maken? Ze komt het huis niet meer uit, ligt bijna de hele dag op bed en met 'lekker' eten maak ik haar ook niet blij.

Toegevoegd na 2 dagen:
Aan iedereen,
Heel erg bedankt voor jullie hartverwarmende reacties!
Buiten nog wat andere dingen, heb ik uiteindelijk gekozen voor 15 rode rozen en 1 witte. Ik heb een fotootje uitgeprint (van ons tweeën, op ons geliefde plekje (in Cascais, Portugal genomen door onze dochter) en dat erbij gedaan. Achterop heb ik geschreven hoe dankbaar ik ben voor de gelukkige jaren met haar en dat we de komende tijd, hoe moeilijk ook, samen zullen lachen, huilen, lijden en hopen. (niet zo letterlijk opgeschreven, maar daar kwam het wel op neer).
Jullie kunnen je misschien de emoties wel voorstellen?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.2K
Annswers
13 jaar geleden
Jeetje, ik krijg helemaal kippenvel. Wat lief dat je ideeen gaat zoeken, om er iets speciaals van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als voor de bruidspaar dat loopt op het gangpad van de kerk, vond ik die tip van iemand om haar bed met rozenblaadjes te bestrooien prachtig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nav. je toevoeging: probleem met witte bloemen is wel dat ze vaak symbool staan voor de dood, en als je vrouw ongeneeslijk ziek is, kan dit misschien pijnlijk aankomen. Maar jij kent haar beter dan wij, dus jij kan beter inschatten of dat iets is waar je wel of geen rekening mee hoeft te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al dat je er zo over nadenkt is al geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een mooie aanvulling en wat fijn dat het zo'n prachtige invulling heeft gekregen.
Ik wens jullie samen het allerbeste!
Annswers
13 jaar geleden
Krijg er een brok in mijn keel van, lief dat je het met ons wilde delen wat je hebt gedaan.

Het beste antwoord

Ik zou 15 rode en 1 witte doen (als ik het tenminste goed begrijp dat jullie nu 15 jaar getrouwd zijn). En dan eerst die 15 rode geven, en er iets bij zeggen over hoe blij je bent al 15 jaar samen met haar te mogen zijn, en dan de witte geven, voor een nieuw jaar samen.
Heel mooi symbool, een roos die nog wit is, en nog "ingekleurd" moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tedjevanes Uiteraard is dit niet het enige!. Het gaat mij erom wat correct en wellicht heel cliché is. De suggestie van Fynnya spreekt mij wel aan. 15 voor de afgelopen 15 jaar en 1 witte voor het komende jaar. Bijkomend punt is dat mijn vrouw ongeneeslijk ziek is en misschien/waarschijnlijk onze volgende trouwdag niet gaat meemaken.

Andere antwoorden (18)

Ik zou gaan voor 14 rode en 1 witte, je bent tenslotte 15 jaar getrouwd en geen 16, en of het komende jaar goed wordt moet je nog maar afwachten nietwaar? Misschien wordt komend jaar wel een zwarte roos....;-)

Toegevoegd na 1 uur:
Hmm, na je toevoeging is mijn opmerking wel erg ongepast, mijn excuses hiervoor.
In dit geval zou ik dan zeker gaan voor de 15 rode en 1 witte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal z'n vrouw leuk vinden, als ie zegt dat ie voor komend jaar nog maar moet afwachten of het weer leuk gaat worden samen... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, kan ik als vrijgezel makkelijk zeggen hoor, maar na even langer nadenken vond ik die 16e witte roos ook wel een mooi gebaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuus uiteraard niet nodig. Ik had eea immers niet vermeld in de oorspronkelijke vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoop ik dat het echt een 'Witte Roos jaar' voor jullie wordt, sterkte!
Ik zou die witte roos achterwege laten

Want je moet die witte roos dan hoe dan ook uitleggen, en vrouwen leggen de weldoordacht uitleg van ons mannen vaak helemaal verkeerd uit.
Dan moet jij weer uitleggen dat je het zó niet bedoelt, maar juist zó!
Om die ongein te voorkomen: 15 rode rozen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15 rode en 1 witte, die nog gevuld moet worden met liefde het komende jaar.

Ik hoop dat wel dat je nog meer geeft dan alleen 16 rozen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom nog meer geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een symbolische dag doe je niet af met een bosje bloemen lijkt mij, je leeft dag in en dag uit met elkaar samen en op deze dag kan er van beide partijen wel mee af dan een bosje bloemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat om het gebaar, toch niet om hoeveel het gekost heeft.
Ik zou er dik tevreden mee zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb jij niet zo'n hoog verwachtingspatroon dat kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard is dit niet het enige!. Het gaat mij erom wat correct en wellicht heel cliché is. De suggestie van Fynnya spreekt mij wel aan. 15 voor de afgelopen 15 jaar en 1 witte voor het komende jaar. Bijkomend punt is dat mijn vrouw ongeneeslijk ziek is en misschien/waarschijnlijk onze volgende trouwdag niet gaat meemaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wens ik jullie een extra fijne dag tedje, geniet van elkaar.
Kies uit verschillende baccara rozen.
En geef haar dat op meerdere dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe vooral wat je zelf leuk vindt.
Per slot van rekening zijn jullie al 15 jaar bij elkaar en dat heeft er voor een groot deel mee te maken dat jouw vrouw jou leuk vindt, wie je bent en wat je doet.
Vertrouw erop dat zij jouw initiatief leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
lijkt mij ook
Neem voor elk lustrum een kleur, 5 rode, 5 roze en witten.

Toegevoegd na 10 uur:
tedjevanes,

Na je toevoeging gelezen te hebben, zijn mijn rozen te simpel.

Om van dit boeket iets speciaals en nog intenser te maken, zou je aan elke roos een herinnering kunnen bevestigen. Daarmee bedoel ik, hang er van elk jaar iets speciaals aan bv. een foto van de trouwdag, een vakantie foto, een foto uit de verkeringstijd enz.

Ik weet niet of jullie kinderen hebben, zo ja dan kun je er een slabbetje bijdoen of ook een foto, een eerste schoentje, blokje enz.

Ook van elk huis waar jullie hebben gewoond, een foto.
Of een handgeschreven anekdote over iets heel speciaals waar jullie een mooie herinnering aan hebben.

Om het niet te bont te maken zou ik dan wel rozen van 1 kleur kiezen.
Voor het moeilijkste jaar wat nog gaat komen zou ik een andere kleur kiezen met daaraan 2 hartjes, de betekenis daarvan zou kunnen zijn wat er ook gebeuren zal, onze harten zullen altijd met elkaar in verbinding staan.

Mijn hoop voor jullie is, dat hoe zwaar ook, het komende jaar voor jullie beiden iets heel speciaals zal brengen.
Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte, kracht en liefde toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dubbeltjeopzijnkant, dankjewel deze reactie doet me gewoon blozen. kan je niet plussen dan maar xxx
Rieneke1
13 jaar geleden
wat een lief en mooi idee giweda, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke, bedankt het lijkt me voor deze man echt heel zwaar. We kunnen alleen maar hopen dat ze nog een fijne tijd samen hebben.
Lief dat je ze wilt geven ten eerste!
Zelf zou ik 15 rozen geven in haar lievelingskleur.
En dat kan natuurlijk rood zijn :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 ding kan ik in ieder geval zeggen, 1 rode roos, of een bos rode rozen vind ik zo verschrikkelijk afgezaagd en niet getuigen van enige originaliteit dat ik dat zowiezo zou afraden. ZEKER na 15 jaar huwelijk (of je niet wat beter kan bedenken zou ik dan denken)

Het idee om 15 rode rozen te geven voor 15 volle jaren en 1 witte voor een nieuw jaar spreekt mij het meest aan. Als je er 14 geeft en 1 witte heb je inderdaad wat uit te leggen.

Bij 15 rode rozen en 1 witte is dat prima met een mooi verhaaltje erbij uit te leggen. (15 rode voor onze volle jaren en 1 witte voor het nieuwe jaar) Als je als 15 jaar getrouwd ben mag je echt wel verwachten dat ze je wel kent en niet zomaar rare dingen achter die ene witte gaan verzinnen en als dat wel zo zou zijn vraag ik me af waarom jullie dan nog getrouwd zijn :)

Kleuren hebben ook betekennissen:

Om echt een beetje origineel te doen, zou je misschien ipv 1 witte, 1 gele of 1 roze kunnen nemen en in je verhaal toelichten wat die kleur betekent.

rood: Liefde, passie, warmte en vlammen

wit: Licht, zuiverheid, netheid en leegte

geel: Energie, vreugde, geestkracht, luchtigheid en lichtheid van het bestaan

roze: Liefde, humor, vriendschap en trouw

die ene bloem zou eventueel ook een ander soort bloem kunnen zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk dat je reageert, en het afgezaagd vindt. Maar dat was de vraag niet. Ik vroeg niet om iets 'origineels', maar gewoon een antwoord en geen mening.
sterredag
13 jaar geleden
*Wat is gepast:* is over het algemeen een mening, want mensen verschillen daarover van gedachte. Ik vind "het" niet afgezaagd, vind het een heel leuk idee die ene witte roos erbij. En ik zeg het ook vanwege de opmerking van een eerdere antwoorder, die opmerkte over de witte roos juist achterwege laten, omdat je uitleg wel eens verkeerd begrepen zou kunnen worden. Dat kan dan ook gelden voor alleen rode rozen :) Ik wens je nog veel geluk toe, zoveel als het nog kan in ieder geval. Denk dat je vrouw er zowiezo wel blij mee zal zijn :)
Annswers
13 jaar geleden
Het is misschien cliche, maar je voelt je speciaal, omdat je de enige bent die rozen van die persoon krijgt.
sterredag
13 jaar geleden
Ja sommige mensen zijn dol op dat soort dingen, en dat weet je niet op zo'n afstand hoe dat zit met mensen die je niet kent, dus daarom geef je meestal advies vanuit je eigen perspectief, zo kan een vraagsteller kiezen uit verschillende meningen/visies die hij het best bij hem vindt passen.
Alles is "gepast", wat jij uitkiest.

Want jij geeft en jij brengt over wat jij geeft.

Gezien de situatie en jouw uitleg, zou ik toch niet 15 rode rozen doen en 1 witte voor het komend jaar.
Witte bloemen vind ik toch vaak iets triest hebben,
grafbloemen zeg maar.
Dat is mijn gevoel hoor. Wit staat ook ook voor vreugde.

15 rode rozen voor de afgelopen jaren, dat is mooi.

En een gele roos voor hoop en zon en wijsheid, licht, energie, optimisme.
Of een roze roos voor liefde, vriendschap, vrouwelijkheid, waarheid, passie, vrede, zorg, zoetheid, vertrouwen.

Als je dat doet, leer dan deze betekenissen goed
en breng dat ook zo over.
Kies naar je gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je waardevolle reactie!
Het aantal rozen doet er helemaal niet toe. Als je van haar houdt overlaadt haar dan met rozen. Laat je vrouw merken hoeveel je van haar houdt en hebt genoten van je tijd met haar. Geef haar de allermooiste kleuren en de geurigste soorten die er zijn en zeg haar dat je tot in de eeuwigheid van haar zult houden.
Ik wens jullie nog veel geluk en vooral veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou 15 rode doen en 1 witte voor het komend jaar, dat geeft kracht en hoop voor de toekomst.

Hier een andere vraag, waar je misschien wat tips kunt opdoen:

http://www.goeievraag.nl/vraag/jaar-getrouwd-pas-beseffen-leuks.84194#469296

Je kunt ook de getuigen van toen uitnodigen en /of in bruidskleding nieuwe foto maken, even terug naar toen.

Laat een steentje in de ring erbij zetten.

Rozenblaadjes op het bed. Is een lekkere massage met beetje olie te zwaar misschien.

Hebben jullie een eigen nummer of openingsdans met bepaalde muziek, misschien kun je daarmee iets doen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie! Helaas zit dat er allemaal niet meer in.
Annswers
13 jaar geleden
ik zal aan je denken Ted en ik ga ook maar eens rozen kopen
Het is super dat jullie deze dag met elkaar hebben, iets om eigenlijk altijd dankbaar voor te zijn. Helaas vergeten we die dankbaarheid vaak tot er een moment komt waarop de toekomst onzeker wordt.
Daar sta jij nu voor met je vrouw en dat is zwaar.

Ik denk dat alles wat je doet, wat jouw hart ingeeft goed is!
Wat belangrijk is, is dat het aansluit op de wensen en gevoelens van je vrouw.
Iedereen hier geeft adviezen en daarbij heb je ook mogelijkheden erbij gekregen als waar een kleur voor staat.
Daar kun je iets mee doen maar wat vooral belangrijk is, is dat jij je hart laat spreken en vooral je dankbaarheid en liefde uit die je nu en tot nu toe hebt gevoeld.

Ik heb 2 jaar geleden een dergelijke situatie van redelijk dichtbij meegemaakt en weet dat deze periode heel veel verwarring, verdriet maar ook heel prachtige momenten meebrengt. Nog dichter tot elkaar komen en de dingen doen die je nog heel graag wilt doen, die niemand je meer kan afpakken, de dingen zeggen die je wel altijd dacht maar nooit echt gedeeld, de wensen die jij hebt en zij rondom haar einde. ZO belangrijk en zo fijn als je precies weet en kunt doen wat zij belangrijk vond!

Heel veel warmte, kracht en liefde de komende tijd met je vrouw en blijf met elkaar praten en delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15 rode rozen en één witte lijkt mij absoluut gepast, je zegt ermee dat je het komende jaar samen wilt zijn, dus ook dat je er voor háár wilt zijn. Wit is een onbeschreven blad, dat jullie samen de komende tijd zullen inkleuren.

Met 15 rode rozen is niets mis, in die zin is het dus ook gepast. Het heeft minder symbolische lading, wat dat betreft vind ik de 15 rode en één witte mooier.

14 rode rozen en één witte vind ik wat minder gepast, zeker in deze situatie. Het zegt dat het afgelopen jaar anders was dan de andere jaren huwelijk. Nu is dat natuurlijk ook wel zo, maar het afgelopen jaar was niet minder 'rood' (liefdevol, samen ingekleurd) dan de 14 daarvoor, toch?

Iets om het bijzonderder te maken: je zou een mooie collage kunnen maken van foto's van jullie leven samen en van andere geliefde (bijvoorbeeld jullie kinderen, als jullie die hebben) met lieve teksten over mooie herinneringen. Maak de collage vast aan het plafond boven haar bed, dan kan ze er als ze op haar rug in bed ligt uitgebreid naar kijken.

En vertel haar hoe mooi je jullie leven samen vindt; de herinneringen, maar ook jullie leven nú. Ze is niet een zorg voor je, maar je liefde. Dat lijkt misschien vanzelfsprekend na vijftien jaar huwelijk, maar het doet haar vast goed om het nog eens hardop te horen.

Ik wens jullie sterkte, een heel mooie huwelijksdag, en ook na deze dag een mooie liefdevolle tijd samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gepast,dat het uit je hart komt, dus spontaan! Het zal je vrouw een zorg zijn,welke kleuren je geeft,het gebaar,daar gaat het om!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs al zou je boterbloemen geven, het gaat er niet om wat je geeft maar met wat voor gedachte je het geeft.
Ik wens jullie nog een hele mooie dag en nog veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en wat moet je geven na al die antwoorden.
Volg gewoon je gevoel en geef uit liefde (maakt niet uit wat) en dat is het mooiste wat je kunt geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er geen witte roos bij doen.15 jaar is 15 jaar,dus 15 rode rozen is prachtig.probeer van iedere trouwdag te achterhalen wat jullie gedaan hebben en verpak dat in n onvergetelijke avond samen.met b.v. foto`s, kaarten,dus herinneringen van al jullie trouwdagen.schrijf de jaartallen op kaartjes en bind ze aan iedere roos vast.of b.v. de jaartallen en ga daar samen over vertellen hoe leuk en mooi t was.ga ook verder naar volgend jaar,positief denken werkt opbeurend en streeft naar n doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè bah vreselijk.
Mijn moeder is ook heel
Ziek. En zij vind witte bloemen krijgen teveel denken aan dood. Geef dan 15 roden rosen. 15 bonbons. En ga 15 dagen weg samen.
Heel veel sterkte ik snap heel goed waar je nu doorheen gaat. Zorg dat elke dag telt.