Heb ik recht op ouderdom pensioen uit mijn geboorte land Auba

Ik ben nu 67 jaar en woon nu 48 jaar in Nederland gestudeerd en gewerkt en krijg nu pensioen van de stichting SVB. Maar na geluiden van familie en vrienden die zeggen dat ik ook ouderdompensioen gerechtigd is/bent.
Zoja, hoe of waar kan ik mij melden om er zeker van te zijn dat ik ook ouderdom pensioen van mijn geboorteland zou moeten krijgen??.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Personen die in aanmerking komen voor een pensioenuitkering van Aruba zijn diegenen die na de status aparte het eiland hebben verlaten. Personen die vóór de status aparte zijn vertrokken van Aruba, komen in aanmerking voor een Nederlands Antilliaanse pensioen. Deze personen dienen zich te wenden tot de SVB van de Nederlandse Antillen. Voor meer informatie kunt u het Kabinet van de Nederlandse Antillen bellen op telefoonnummer 070-3066111.