Meestal wordt er een weedplantage mee bedoelt hoewel hennep ook voor allerlei andere doeleinden gebruikt wordt dan voor weed allen.

Hennep = Cannabis sativa

Toegevoegd na 3 minuten:
weed als in wiet

:s

Toegevoegd na 12 minuten:
Hierbij nog een link naar een site met veelzijdige toepassingen van hennep:
http://www.hennep.nl/content/Home.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een bedrijf waar hennepplantjes gekweekt worden.
Hennep die gekweekt wordt voor drugs wordt ook wel Cannabis of Marihuana genoemd.
Henneprassen onder de naam Hennep zijn meestal niet geschikt voor drugs.
Hennepkweek voor drugs gebeurt vaak in de illegaliteit op zolderkamers. Dit kost veel energie en is daardoor 's winters mooi te zien op besneeuwde daken. Als er een woning tussen zit zonder sneeuw op het dak dan is dat zeer verdacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ik compenseer die rare min even, +
Daar kweken ze uit hennepzaadjes hennepplanten, beter bekend als wietplanten of marihuana.

Toegevoegd na 2 minuten:
De toppen van die planten worden gedroogd en vervolgens verwerkt in bijvoorbeeld spacecake of sigaretten. Je kunt er na het eten of roken vervolgens high of stoned worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hennep is een verzamelnaam voor de cannabis sativa en de cannabis indica.
In de 60 en 70 tiger jaren werd dit in nederland veredeld tot de cannabis hollandica, waarbij dmv kruisen de voor ons klimaat beste eigenschappen werden uitgeselecteerd, een korte bloei die vroeg begint. Veel soorten zijn 75% indica (te zien aan de korte brede bladeren en korte internoden.
Het telen van de wiet gebeur zowel binnen als buiten waarbij de binnenteelt bedoeld is voor de marihuana en buiten de industriële soorten worden gekweekt voor de vezels, en zaden. Daarvan wordt dan weer papier (de fransen drukken er hun geld op) textiel, het bekende henneptouw en vele andere producten en haffabrikaten van wordengen gemaakt (mercedes maakt er panelen van voor in hun auto`s.
Ook wordt er steeds meer hennep voor marihuana buiten geteeld ivm steeds strengere controles van de overheid om de pakkans te verkleinen. (guitillia farming)Met de hennepkwekerij wordt over het algemeen de binnenteelt variant gebruikt waarbij het uiteindelijk gaat om de zgn wiet, het rookwaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kweekt men hennep .
een plantensoort die gerookt kan worden en zorgt voor een milde high tot een stoned gevoel.
er zijn tal van mogelijkheden met deze plant .
b.v. kleding ,papier ,enz.enz.
wat ik wel even wil benadrukken is dat deze plant al als medicijn bekent stond 2000/3000 voor christus .
de mensen met de ziekte m.s. hebben er baat bij maar
wat nog verder gaat is dit

http://www.youtube.com/watch?v=-PwMmSxZANE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand meer hierover wilt weten kan je het gerust even aan mij vragen ,ik ben namelijk bezig om de mogelijkheden te onderzoeken omtrent de medicinale werkingen.