hoe heet douchen is gezond?

de dokter zei dat te heet douchen slecht voor je huid is maar wat is heet en wat niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

37-38 graden is goed. Daarboven is het heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heet is als je AU zegt wanneer je eronder gaat, zeg maar zo'n graad of 45 of hoger. Normaal is dezelfde temperatuur als je lichaamstemperatuur, dus idd 37 à 38 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ooit geprobeerd in een warm bad van 41 °C te stappen? Dat moet je héél voorzichtig doen, anders zeg je ook AU.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wilde toch weten wat heet is? Zit ik met 45° C aardig in de richting. En als antwoord op jouw vraag: nee, ik houd het liever bij zo'n 37 à 38°, blijft m'n velletje op spanning!
Of het te heet is merk je als je er net onder gaat staan. Het moet meteen aangenaam warm zijn, dus je moet er niet aan moeten wennen. Bovendien moet je de temperatuur gedurende het douchen niet verhogen.
Het helpt veel als je de doucheruimte warm houdt d.m.v. je verwarming, dan hoeft het water van de douche niet zo warm meer te zijn.