Kan je met een 'geplakt' briefje nog gewoon betalen?

Een briefje van 50 van mij is perongeluk doormidden gescheurd. Ik heb hem zo netjes mogelijk geplakt met plakband. Kan ik er nu nog mee betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan er gewoon mee betalen. Echter, veel bedrijven weigeren ze. Ik ga er normaal gesproken mee naar mijn bank. Daar kennen ze je, nemen het briefje aan en wisselen het voor je. Bij hun gaat het vervolgens gewoon richting DNB voor vervanging zoals alle versleten briefjes.

Zolang de nummers van beide helften hetzelfde zijn,is dit geen enkel probleem.

Inwisselen Wat te doen als je biljet in tweeën ligt? Dan kun je het papiergeld opsturen of persoonlijk inwisselen bij de agentschappen van DNB (met uitzondering van die in Apeldoorn). Je hebt hiervoor een formulier nodig van de DNB en een geldig legitimatiebewijs. Als je het opstuurt, vergeet dan niet een kopie van je legitimatiebewijs bij te sluiten. De waarde van de biljetten wordt vervolgens op je bank- of girorekening gestort. Het ligt een beetje aan de beschadiging hoelang dat duurt. Ga uit van twee tot drie maanden. Toegevoegd na 3 minuten: Ik denk dat je er wel mee kunt betalen, maar dat veel bedrijven het briefje niet accepteren. Daarom inwisselen bij De Nederlandse Bank

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100