Kan je met een 'geplakt' briefje nog gewoon betalen?

Een briefje van 50 van mij is perongeluk doormidden gescheurd. Ik heb hem zo netjes mogelijk geplakt met plakband. Kan ik er nu nog mee betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je kan er gewoon mee betalen. Echter, veel bedrijven weigeren ze. Ik ga er normaal gesproken mee naar mijn bank. Daar kennen ze je, nemen het briefje aan en wisselen het voor je. Bij hun gaat het vervolgens gewoon richting DNB voor vervanging zoals alle versleten briefjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zolang de nummers van beide helften hetzelfde zijn,is dit geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht je er nog wat hebben,houd ik me aanbevolen1\! Als het in een winkel niet wordt geaccepteerd,kun je er altijd mee naar een bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inwisselen

Wat te doen als je biljet in tweeën ligt? Dan kun je het papiergeld opsturen of persoonlijk inwisselen bij de agentschappen van DNB (met uitzondering van die in Apeldoorn). Je hebt hiervoor een formulier nodig van de DNB en een geldig legitimatiebewijs. Als je het opstuurt, vergeet dan niet een kopie van je legitimatiebewijs bij te sluiten. De waarde van de biljetten wordt vervolgens op je bank- of girorekening gestort. Het ligt een beetje aan de beschadiging hoelang dat duurt. Ga uit van twee tot drie maanden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk dat je er wel mee kunt betalen, maar dat veel bedrijven het briefje niet accepteren. Daarom inwisselen bij De Nederlandse Bank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste bedrijven doen er niet moeilijk over en accepteren het gewoon,sommigge kunnen weer lastig doen en pakken het niet aan.
Ik had laatst een briefje van 50 wat door onze hond verscheurd was in 7a 8 stukken,deze heb ik zo netjes mogelijk weer aan elkaar geplakt,en naar mijn Rabo bank gebracht,bij de balie wilden ze het niet wisselen,probeer maar of de automaat hem pakt zeiden ze,deze pakte hem toevallig wel,anders had ik hem op moeten sturen naar de ned bank.
slechte service van de bank vind ik.
bij ons bedrijf pak ik ze altijd aan en ze worden met het andere geld 1x per week afgestort en je hoort er nooit meer wat van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel vaker gescheurd geld gekregen dat was vastgeplakt met plakband.
Nooit last van gehad met betalen hoor.