Kan ik dood gaan van het doorslikken van differin gel, middel tegen acne?

Ik gebruik differin gel voor mijn acne. Ik had het net opgedaan en mijn handen niet gewassen. Zonder na te denken ging mijn hand in de zak chips en deed ik het in mijn mond. Meteen voelde ik een vieze smaak in mijn mond maar had al doorgeslikt. Waarschijnelijk zat er een klodder op mijn hand die op de chips kwam. Kan dit kwaad? Moet ik 112 bellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Nee. Als het niet veel was, en je bent niet zwanger, is er geen reden voor paniek.
"The accidental ingestion of adapalene can cause toxicity of the liver and other associated indirect effect to great amounts that swallow of gel of adapalene of A. Swallowing of the vitamin are extremely dangerous for the embarrassed women, who do not have to take more vitamin To than she is contained in his prenatal vitamins. The infants who swallow adapalene must be taken to a quarter of emergency of the hospital for the treatment. The ingestion of adapalene can cause to symptoms such as headache, to clean with a spurt of face water, abdominal pain, vertigos, and weakness. "
13 jaar geleden
Van dergelijke kleine hoeveelheden ga je echt niet dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee waarschijnlijk kan dit geen kwaad en zeker niet in zo'n kleine hoeveelheid dus ik denk niet dat je 112 hoeft te bellen wel zou je op de verpakking kunnen kijken of er iets op staat over wat te doen als je het oraal binnen gekregen hebt. Verder kun je voor de zekerheid in de gaten kunnen houden of je klachten krijgt en mocht dat aan de orde zijn dan zou ik wel even contact opnemen met de huisartsenpost. Maar ik ben er vrijwel zeker van dat het niet echt kwaad kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kalm aan, niets aan de hand!

Valt allemaal mee! Zo heftig is differin gel ook niet!

Gewoon een extra groot glas water drinken tegen de schrik en vieze smaak en hoppa, verder met je leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo slim om die vraag hier te stellen, zeker niet als je denkt dat je dood zou kunnen gaan.
Bel naar je huisarts, dan krijg je de huisartsenpost die dienst heeft of een bandje met het nummer ervan. Daar kun je dan overleggen wat je het beste kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die "klodder"zoals jij het omschrijft, zal wel meevallen, want dan had je wel gevoeld dat het er zat. waarschijnlijk is er gewoon een stofje toegevoegd met een sterke smerige smaak, zodat je het wel uit je hoofd laat om een hapje te nemen (denk aan kinderen die in een onbewaakt ogenblik, iets in handen krijgen wat niet goed voor hen is). En als iets in zulke kleine hoeveelheden zo giftig is, laten ze je dat echt niet gebruiken zonder heel goede instructie
anneliez