Bij welke snelheid krijg je een boete met je scooter?

Ik hoor van iedereen andere dingen dus ik dacht ik vraag het even.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Toen ik op de rollerbank stond zeiden ze vanaf 60.

Maar op de site van het rijk staat het anders aangegeven, maar ik denk dat je 60 aan kunt houden.

Overigens hoor ik ook veel verschilende dingen met hoe hoog de boetes zijn, en wanneer dat hij in beslag genomen word.

Maar wanneer die van jou 59 km/h rijd, is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat je het over de rollerbank had. Als je het gewoon voor op de weg bedoelt, dan kun je al een boete krijgen als je ongeveer 3-5 km/h te hard rijd, en al helemaal bij de flitsers,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt :)
Als je gelazerd wordt geldt gewoon de maximale snelheid. Dit houdt in: in de meeste gevallen mag je 45 maar voor de eerste 3 km/h te hard krijg je geen bekeuring. Dus 48 mag, 49 is wel een bekeuring. Ik heb het hier over de reeds gecorrigeerde snelheid. Correctie is met deze snelheid 3 km/h. Dus theoretisch kom je er mee weg als je gemeten wordt met 51 km/h en ben je de bok vanaf 52 km/h. Al zal je niet snel aan de kant worden gezet als je die snelheid rijdt...