Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik de administrator rechten van Windows7? Laptop van werk overgenomen en password werkt niet meer.. :S

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Zonder extern programma gaat dit je waarschijnlijk niet lukken. Er zijn programma's die dat soort wachtwoorden kunnen kraken. Misschien dat je daarvoor moet gaan zoeken.

En anders kun je, indien mogelijk, Windows 7 opnieuw installeren.
Haal in dat geval wel alle belangrijke bestanden van je computer en sla ze ergens anders op (zoals op een usb stick).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zomaar als niet-administrator een andere administrator verwijderen, of diens wachtwoord resetten. Als je wel administrator rechten hebt kun je die andere administrator wel verwijderen en/of een nieuwe gebruiker met administrator rechten aanmaken.

Als de computer deel uitmaakt van een domein, kun je vanuit Active Directory een wachtwoord wijzigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eenvoudigst lijkt mij dit de systeembeheerder van je werk te laten doen. Hij kent tenslotte het wachtwoord( als het goed is).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi, dit zou inderdaad het makkelijkst zijn, maar ik ben vergeten te vermelden dat ik net na ontvangst van de laptop weggesaneerd ben. Daarom heb ik geen behoefte contact met hen op te nemen. gr. Stefanie
De tool die u nodig heeft om dat wachtwoord te kraken is 'NTPWEdit'. Deze tool is op diverse plekken op internet te vinden. In bootable vorm op de 'Ultimate Boot CD for Windows' (= 'www.ubcd4win.com'). Daar moet het wel mee lukken, toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download de 'Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD' en brand deze op een CD. Hiermee start je de laptop op, waarna je via een menu het wachtwoord kunt verwijderen. Vervolgens kun je de laptop opstarten en als administrator zonder wachtwoord inloggen en eventueel een ander wachtwoord instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding