Zou je zonder humor verliefd kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit al humor in de vraagstelling!
P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus als je niet grappig bent zou je niet verliefd kunnen worden? stel jij nou de vragen op een rare manier of begrijp ik je nou verkeerd?

Het beste antwoord

Bij al mijn partners vond ik het hebben van humor een van de belangrijkste eigenschappen!
Toch werd ik ooit eens op iemand verliefd die werkelijk dodelijk ernstig was en zeer zwaar op de hand.
En hij kon zeer zelden ergens om lachen, bleek na een tijdje.
Na een half jaar scheidden onze wegen, maar we zijn nog steeds goede vrienden en soms als we elkaar zien, geniet ik van zijn enorme zwartgalligheid, die in wezen ook weer humor is. Alleen niet mijn soort humor.
Ik denk dat het in alle soorten van relaties belangrijk is dat er humor is want humor relativeert en maakt dat je jezelf, je relatie en het leven wat soepeler kunt bekijken en dat maakt een aantal zaken veel beter hanteerbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik niet in ieder geval.
Iemands gevoel voor humor, samen grinniken of ronduit in een deuk liggen om iets, werkt erotiserend.
Zonder humor wat mij betreft geen erotiek of verliefdheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd worden is een complexe situatie. Je word verliefd op een persoon(lijkheid). Dit staat nauw in verband met het karakter van die persoon. In hoeverre hier de humor ter sprake komt is volstrekt variabel per persoon...

Ik kan me een paar gevallen herinneren, waarin ik verliefd werd op de dominantie van de persoon. En eveneens een paar situaties herinneren, waarin de humor weldegelijk meespeelde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat juist die beroemde "klik" plaatsvindt, als je allebei om iets verschrikkelijk moet lachen, of het spontaan allebei té bizar vindt - op dit moment is het eventjes :you and me against the world - jij en ik even apart op een eilandje van humor. Daarmee heb je opeens het unieke in die ene persoon gezien, en wil je méér weten. Zelfs een iets langer oogkontakt of een knipoog in een absurde situatie geven al aan, dat je op dat moment van humor helemaal op één lijn zit. Als dat samenhorigheidsgevoel eenmaal door allebei geregistreerd is, beginnen de vlinders van verliefdheid vleugelflappend warm te draaien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is wel een belangrijke factor op mijn eisenlijst, maar verliefd word je gewoon een keer, daar doe je verder niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, humor is belangrijk. Je moet samen kunnen huilen, maar ook zeer zèker kunnen lachen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou vast kunnen maar ik zou al heel snel iets missen. Humor is belangrijk en hoe meer de humor overeenkomt, hoe leuker het is. Met bepaalde regelmaat samen erg kunnen lachen is geweldig en het voegt absoluut iets toe.

In een andere relatie was dit er niet, er was geen humor samen en al zeker geen 'eigen humor', die ik nu wel kan delen. Samen lachen om iets terwijl mensen om ons heen het niet altijd volgen, ook zoiets leuks ;)

Lachen, huilen, praten samen is zo belangrijk en je beseft pas hoe belangrijk, als je het mee mag maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat je zonder humor verliefd kunt worden. Dit is mogelijk als je beide hier geen behoefte aan hebt, twee droge types bij elkaar zeg maar. Waarom zou het niet kunnen?