Op de website http://www.ing.nl/particulier/ zie je een foto met een beeld dat over zee uitkijkt. Waar staat dit beeld?

Het plaatje veranderd steeds, maar 1 van de foto's heeft dit beeld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
AWM
14 jaar geleden
Hier weten ze het ook al niet:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3755796&sid=35926428e8bd011cef56b824514c4696
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat grappig, nog iemand anders die zich dat dus afvroeg...

Antwoorden (3)

Niet helemaal duidelijk, maar het lijkt zo op het oog op Joop Hoorn ofwel het standbeeld Zeeman op de Uitkijk van Pieter Starreveld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt.
http://farm4.static.flickr.com/3061/2779350010_eff9610943.jpg?v=0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet hetn iet zeker. Ik ken het beeld niet en heb wat moeten googelen, maar het perspectief met de foto op de site lijkt niet te kloppen ; dit beeld staat op een heel hoge sokkel en op de ING-site lijkt het bijna OP de kade / pier te staan. Maar dat kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik zie die das niet bij de foto's die ik kan vinden van die Zeeman op de Uitkijk.
Weet het niet zeker maar dacht als eerste aan West Terschelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt niet sorry!!
Het standbeeld "Zeeman op de uitkijk" is weer terug op de Kop van het Java-eiland. Het beeld werd op 4 mei opnieuw onthuld tijdens een ceremoniële herdenking van de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. Het beeld, dat op 4 mei 1950 werd onthuld, gedenkt de zeelieden van de Stoomvaart Maatschappij Nederland (het latere Ned Lloyd) die de oorlog ter zee niet overleefd hebben. Vanwege de inrichting van het Java-eiland, stond het tijdelijk bij het Centraal Station op de De Ruyterkade