Is 100 euro duur voor een grote koffer?

Ik ben op zoek naar een koffer voor 2,5 week Amerika. Heb me er nog nooit in verdiept.
Ik neem niet meer mee dan gemiddeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Of iets duur is is afhankelijk van je budget, zelf vind ik 100 nog meevallen voor een grote, goede kwaliteit koffer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een goed bekend staand merk, is 100 euro voor een grote koffer zeker niet duur!

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar let er dus wel op dat je een goed bekend staand merk koopt, en geen b-merk waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Een goede koffer is belangrijker dan een goedkope koffer! Anders ligt straks al je bagage open en bloot in het vliegtuig/op het vliegveld!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf jarenlang een vliegtuigkoffer van de Hema gehad. Zo een op wieltjes. Die is echt heel vaak mee geweest en er was heel veel geweld nodig om een wieltje en een deuk er in te krijgen. Ik kan er zelfs op zitten. Dat is wel makkelijk in de trein naar Schiphol. Online zijn ze uitverkocht, maar in een van de filialen zijn ze er misschien nog. Ik heb er toen iets van 100 gulden voor betaald. Hij doet het nog steeds, maar gaat niet meer mee op reis. Je zou kunnen kijken, want ze zijn goedkoper dan 100 euro en heel simpel qua uitvoering. Ik had ook er ook niet zoveel verstand van en heb die toen gewoon gekocht om mee te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100 euro...je hebt ook goedkoper. Maar kijk naar de kwaliteit. Zitten er wieltjes onder, zodat je niet meer hoeft te sjouwen?

Is het een diepe koffer met aan één kant opbergruimte of twee helften beide in de pakken? Die laatste moet je dan goed met een riem beschermen anders rolt het eruit met opendoen.

Is de handle inpandig of hangt hij er naast? Dat laatste is kwetsbaar.

Is er een cijferslot op? Dat is prettig.

Hou je iets ruimte over om leuke souvenirs mee terug te nemen?

Als je toch de aanschaf doet, bezuinig niet op kwaliteit. Een goede koffer gaat vele vakanties mee!