Hoe maak je het goed als je zeer onterecht heel boos op iemand bent geworden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Neem contact met diegene op (desnoods via mail) en kruip door het stof. Laat merken dat je je echt enorm vergist hebt, bied duizend keer je excuses aan. De enige manier om het goed te maken is door helemaal eerlijk te zijn, te zeggen waarom je dacht dat je boos moest worden op die persoon en hoe je er achter bent gekomen dat dat onterecht was.

Eerlijkheid duurt het langst. Althans ik heb ontzettend veel respect voor mensen die eerlijk tegen mij zijn. Probeer een gesprek met de persoon aan te gaan. Vertel hem eerlijk hoe het zit en naar mijn ervaring respecteren mensen dat van elkaar. Vertel dat je het jammer vind dat hij boos is op je maar dat jij er niets mee van doen hebt. Maar de persoon is natuurlijk wel geëmotioneerd dus kies je woorden zorgvuldig en dring je niet te veel op. Maar het belangrijkste wees eerlijk.

bied je onvoorwaardelijke excuses aan. liefst direct, oog in oog. Met onvoorwaardelijk bedoel ik, excuses zonder maar, de "maar" ontkracht op dat moment alleen maar je excuses. Dus niet: mijn excuses, ik heb je helemaal fout beoordeeld, dat was onterecht en had je op geen enkele manier verdiend, MAAR ik had gehoord dat .......

Koop een hele mooie bos bloemen of een goede fles wijn, ga naar degene toe en vraag wat je verder nog moet doen dan heel erg veel sorrie te zeggen om deze stomme fout weer goed te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100