Wat is het standpunt van de VVD inzake de zomervakantie voor onderwijsgevenden? Moet die met een week verminderd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Hier een stukje van het programma van de VVD. Er staat niets vermeld over vakantievermindering van onderwijsgevende.

Leraren hebben een fantastisch beroep, maar worden te weinig gestimuleerd hun vak zelf vorm en inhoud te geven. Ze kunnen eigenlijk alleen carrière maken als manager binnen de school. Veel jonge, enthousiaste leraren gaan na een aantal jaren lesgeven naar het bedrijfsleven. Sommigen worden vervolgens als onderwijsconsultant voor veel geld door de scholen ingehuurd: de wereld op zijn kop. Het beroep van leraar, in basis- en voortgezet onderwijs, moet en kan interessanter. Carrière maak je voor de klas.
Zo moet een goede leraar meer kunnen verdienen dan een middelmatige leraar, zodat het loont meer energie in het vak te steken. En waarom zou een goede vmbo-leraar dan niet hoger kunnen uitkomen dan een matige vwo-leraar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

k ben toentertijd gestopt met mijn docentschap op een bekende HEAO, toen ik de vraag beantwoordde ‘Zou jij je eigen kinderen naar deze school sturen’ Mijn antwoord was nee, en toe heb ik onmiddellijk ontslag genomen. Salaris speelde daarbij geen rol. Er wordt niet nagedacht en niet gestreefd naar optimalisatie in het onderwijs. Het onderwijsbeleid is dom, het onderwijs is dom en de studenten hebben geen valide visie op hun toekomst, ja geld verdienen en een mooie auto.

De VVD is in dat opzicht geen haar beter. Pim Fortuin was wellicht onze enige hoop op beter onderwijs in Nederland.

Ik oordeel acheteraf ook erg negatief over mijn universitaire opleiding aan de UvA.
Ver beneden de maat