Kan je in je slaap hoesten of niesen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
argh wat lijkt me dat irritant! maar wel goeie vraag ;)

Het beste antwoord

Omdat hoesten en niesen van oorsprong een reflex zijn, een onbewuste reactie op een prikkel.
In je slaap kan je ook een irtitante kriebel in je neus krijgen waar je lichaam dan op reageert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor het duidelijke antwoord

Andere antwoorden (1)

Hoesten in elk geval niet, daarom word je als je erg verkouden bent (of iets dergelijks) ook steeds wakker met het gevoel dat je 'volgelopen' bent. Even flink hoesten, en dan kun je weer slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet helemaal waar volgens mij. Ken iemand die hoestend wakker werd, en er zowat in bleef. Meerdere malen. Hij werd dus wakker van zijn eigen gehoest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn zusje wel in haar slaap zien hoesten maar ik wist het niet zeker