Gemiddelde cijfer van een 4 normaal?

We hadden laatst een proefwerk Nederlands, gemiddeld van 80 leerlingen is daar een 4 uitgekomen. Het lijkt me dus duidelijk dat het hier niet aan de leerlingen ligt, is het dan verplicht om het proefwerk nogmaals te laten maken of de puntentelling te veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

De normering van de toets moet worden aangepast als het gemiddeld een 4 is. Dat is wettelijk verplicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op grond van welke wet dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af, lijkt me onzin namelijk. Kan hooguit in schoolregelementen staan.
Dat is wel opvallend ja. Blijkbaar te moeilijk opgezet. Leg de vraag zeker aan je mentor voor. Lijkt me een reden om te herwaarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is niet normaal het is wel erg laag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zulke voorvallen wel vaker tegengekomen. Als de leraar niks wil veranderen zal het ook niet gebeuren. Ik geloof niet dat daar regels voor zijn