Hoeveel moeten er opstappen voordat het kabinet zijn meerderheid verliest? Alleen Lucassen nog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Als hij opstapt is er geen meerderheid meer... Maar die is er nu feitelijk ook al niet... Wat is wijsheid voor deze mensen?...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal worden vervangen door een ander. het aantal zetels blijft gelijk. Het is wat anders als de zetel niet door een PVV er zou worden opgevuld maar daar is geen sprake van
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij iemand opstapt uit de fractie, maar niet uit de Kamer.
ronron1212
13 jaar geleden
ja als je het over een persoon hebt die dat doet wel ja een kleine fractie erbij
Zoals ronron al zegt...er komt gewoon weer een nieuwe,ze hebben heus nog wel genoeg kandidaten die zijn plek willen en kunnen overnemen.En anders gewoon nieuwe verkiezingen he...dan zit de pvv niet meer in dat domme hoekje,maar krijgen zij het voor het zeggen,als het tenminste klopt wat ze zeggen...dat de pvv dan de grootste wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze uit de kamer gaan en vervangen worden dan is er feitelijk niks aan de hand met de gedoogsteun.
Het word lastiger als een lid uit de fractie van Pvv, VVd of CDA stapt en als "onafhankelijk"lid in de kamer blijf, dit heeft hebben onderandere Wilders en Verdonk in het verleden gedaan uit de VVD fractie gestapt en onafhankelijk verder gegaan, het kabinet heeft dan geen meerderheid met de gedoogsteun maar slechts 75 zetels(de helft dus) dus kan voor stemmingen problemen geven hoewel het onafhankelijke lid, of andere patrijen toch mee kunnen stemmen.