Wat zijn goede vragen waarop je antwoord kan geven om een voorwerp te omschrijven

Als ik een voorwerp heb, laat zeggen een stoel, op welke vragen kan ik dan antwoord geven om het te omschrijven? Bijvoorbeeld: van welk materiaal is het gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Hoe groot is het, waar vind je het vaak of altijd, kun je het verplaatsen, welke kleur/kleuren heeft het? Zijn er bepaalde beroepen mee te associëren, heeft iedereen het in huis/tuin, is het zacht/hard, kan het kapot vallen? Is het hoekig/rond? Is het een gebruiksvoorwerp?

Die dingen kun je dus gebruiken om het te omschrijven.