Als je veel helium uit heliumballonnen inademt, wat gebeurd er dan met je naast een hoge stem?

Toegevoegd na 9 minuten:
Iemand beweerde dat hij high werd. Maar dat lijkt me sterk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
5K

Antwoorden (3)

Dan neemt de helium de plaats in van zuurstof, je lichaam heeft dag niet in de gaten en je kan zo door zuurstof gebrek knockout gaan of hersen schade oplopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan stikken. Kleine kans maar het kan wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam heeft zuurstof nodig, en geen helium (of sigarettenrook). Als je "veel" helium inademt is dat gewoon slecht, want je ademt dan geen zuurstof in.
Google het even na: alle deskundigen zijn het er over eens.

Maar ze zijn het er ook over eens, dat een heel enkel keertje een "hapje" helium nemen, om een hoog stemmetje op te zetten, helemaal niets met je lichaam doet, en dus ook niet slecht is.

Toegevoegd na 24 minuten:
N.a.v. je toelichting:
Nee, je wordt niet high van de helium.
Helium is niet zo vreselijk schadelijk, maar het zit de zuurstof in de weg. Dat is schadelijk. Misschien gaat diegene die jou dit vertelt, wel hyperventileren, en denkt dat dat high is. Als je van helium high zou worden, dan zou het massaal gebruikt worden, en er is niets dat daar op wijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is slecht, maar wat gebeurd er
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een zuurstoftekort, want je ademt op dat moment geen zuurstof in, maar helium. En wat er gebeurt bij zuurstoftekort daar kun je je wel een voorstelling bij maken denk ik. Duizelig, hoofdpijn, flauwvallen, of bij langdurig zuurstoftekort zelfs hartklachten. Bij één hapje helium, is dat geen punt. Je lichaam is zo gewend om allerlei hindernissen de baas te kunnen, dat zoiets geen enkel probleem is. Maar steeds maar aan de fles met helium hangen, dan krijg je bovenstaande problemen. Zo duidelijk? ;-)