Waarom kunnen de Aldi en de Lidl zo goedkoop zijn?

Ze kopen met grote aantallen in. Maar Albert Heijn doet dit bijvoorbeeld ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.7K

Het beste antwoord

Naast al wat genoemd is: van elke product heb je beperkte keuze. Als je melk koopt, dan kun je maar uit een merk kiezen. Bij de andere supermarkten heb je dan bijvoorbeeld huismerk, campina, ecologische merk, ecologische huismerk, vetvrij huismerk, etc.

In de Lidl en Aldi hoeven ze dus niet bij te houden of Campina melk op is, maar of het melk gewoon op is. Ook is er weiniger keuze voor de klant, waardoor ze dus allemaal dezelde melk kopen. Melk kan dus in grotere getallen worden afgezet en dus ook goedkoper worden ingekocht.

In plaats van de schappen te vullen kunnen ze de producten gewoon in een pallet op de gangpad neerzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Aldi & Lidl verkopen vanuit dozen.
Is een product op, dan wordt er een nieuwe doos neergezet.
Zo hoeven ze niet eerst alles dat er nog staat eruit te halen, het nieuwe spul achterin en het oude er weer voor.

Veel minder kosten aan vakkenvullers dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt flink bespaard op personeelskosten. Vaak zijn de rijen bij de Aldi en Lidl langer dan bij andere supermarkten, terwijl de Aldi en Lidl dan geen extra kassa opengooit.

Vakkenvullers worden minder ingezet omdat er vanuit de doos of het krat wordt verkocht.

Aldi en Lidl richten zich vooral op de verkoop van de B merken. B merken zijn niet minder goed, maar spenderen minder geld aan marketing, waardoor ze goedkoper kunnen blijven.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zegt hij/zij toch ook?
bedrijven als lidl en vooral aldi hebben zich toegespitst op prijs/kwaliteitverhouding en niet op service. uiteindelijk is dat hetgeen wat de prijs het meest beinvloedt. dat je b-merken koopt is trouwens onzin want een groot gedeelte van het assortiment betreft overproductie van a-merk fabrikanten. wij willen nu eenmaal overvloedige keus, minimale wachttijden en voetbalplaatjes en dat kost geld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
personeel is de grootste geld verslinder en dat moet uit de boodschappen komen, dus hoe minder personeel hoe goedkoper