Waarom lukt het niet om iets uit de krant te scheuren?

Van links naar rechts scheuren is geen probleem, maar als ik van boven naar beneden wil scheuren, dan gaat de scheur een volslagen eigen leven leiden en ligt het artikel dat ik uit wilde scheuren in de vernieling.
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een schaar ;)

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de richting waarin de papiervezels liggen - één kant op scheur je met die vezels mee en kun je dus makkelijk recht scheuren, maar haaks daarop scheur je tegen de richting in en wordt het dus een rommelige scheur. Dus of knippen, of eerst een hele scherpe vouw maken, dan gaat het iets beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt me een logische verklaring.
Scherpe vouw werkt ook meestal onvoorspelbaar. Dan toch maar de schaar.......

Andere antwoorden (1)

Dit komt door de structuur van het papier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja? Leg eens uit.....