Waarom maken ze blikjes niet vierkant ?

Dan kan je de blikjes tenminste beter stapelen in de ijskast, zonder dat ze weg rollen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Waarom ze dat niet doen is vooral een probleem voor de onderkant van het blikje, omdat het daar wordt afgevuld met de frisdrank en afgesloten is het daarom de zwakste plek. Door de holle onderkant kan het blikje een druk van ten minste 6,2 bar aan. Dat is 6,2 keer meer dan de luchtdruk op aarde. Een grote prestatie als je weet dat het aluminium maar 0,15 millimeter dik is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat drinkt niet prettig, heb je ooit de vierkante koffiekopjes van Senseo geprobeerd?! Drinkt verschrikkelijk, lekt ongelofelijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha jaa die koffiekopjes ken ik ... dat was bij mij ook geen succes ..
maar blikjes hebben toch een drink gaatje dus mschien zou dat wel kunnen ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een rietje; yes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan de bovenkant van het blikje rond maken, en de '' body'' vierkant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaa precies ,, het beste idee van nederland !! :P
A. Ze nemen het minste plaats in als ze rond zijn.
B. Ze zijn mechanisch sterker als ze rond zijn.
C. Het is goedkoper om te fabriceren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord +
Anders kunnen ze niet door de apparaturen heen tijdens het produceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een rond is het sterkste dat er is.
dat heeft het minste zwakke punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dacht ik ook aan . En het blik scheurt niet aan de randen. +
Te duur, het ronde maakt dat er meer inhoud per oppervlakte is... Ze zouden het qua kosten liever bolvormig willen maken, maar dat stuit dan op andere praktische bezwaren... En de cilindervorm biedt een betere bescherming tegen indeuken, ook dat is een voordeel over vierkant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Lekker is dat, mijn antwoord een beetje zitten overschrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ AM. Wat maakt het uit of hij het uit Wiki copieert en plakt of letterlijk van je overneemt. In beide gevallen krijg je nuttige informatie. Het wordt anders als ie het antwoord zoals gewoonlijk uit zijn grote geestrijke fantasieduim zuigt. Toch?