458 gemeenten en 7000 plaatsen in 2008.. Door samenvoeging misschien meer gemeenten nu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je niet minder gemeenten door samenvoegingen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen maar het is een goede benadering!
Per 1 januari 2011 zijn er 418 gemeenten in Nederland en drie openbare lichamen die op vergelijkbare wijze worden bestuurd en als bijzondere gemeenten worden aangeduid (zie de lijst van Nederlandse gemeenten voor alle Nederlandse gemeenten of de lijst van Nederlandse plaatsen voor alle Nederlandse steden en dorpen). De bestuurlijke organisatie van de gemeente en haar taken en bevoegdheden zijn vastgelegd in de gemeentewet.
Het aantal plaatsen is ca. 6500.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2008
waren er 458 gemeente en 7000 plaatsen in Nederland.
Dat aantal zal met vandaag de dag heel weinig verschillen.

groeten rubendepuben
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Min.
Waarom cijfers van 2008 geven wanneer die van 2018 bekend zijn : 380 gemeenten.
Op 1 januari 2018 is het aantal gemeenten afgenomen met acht, zodat het aantal gemeenten in Nederland 380 bedraagt. https://www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/methoden/classificaties/overig/gemeentelijke-indelingen-per-jaar/indeling%20per%20jaar/gemeentelijke-indeling-op-1-januari-2018