Er wordt geroddeld dat De DS2 de volgende eigenschappen bezit:

- 2 schermen
- De schermen zijn groter en zijn van hogere resolutie
- Verschil tussen de twee schermen is zeer klein
- De ontwikkelaars zullen de beide schermen als één groot scherm (zie in sommige spelen DS) kunnen gebruiken
- Het systeem zal een versnellingsmeter (zoals DE iPhone ook heeft) hebben

Toegevoegd na 5 minuten:
Er is een nieuwe DS op de markt; de DS XL; misschien bedoel je deze met de DS2? Deze heeft als verschil met de DSi dat deze;

- een 93% groter scherm heeft (schermen met doorsnee van 10,7 centimer)
- beschikbaar in 2 nieuwe kleuren (wijnrood en bruin)
- dikker pennetje
- Bredere kijkhoek (zodat andere mensen beter mee kunnen kijken)
- 2 spellen staan er van te voren al op namelijk; Braintraining Woorden en Beelden en Dictionary 6 in 1.

op onderstaande site kun je de verschillen tussen beide schermen zien;

http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/systems/nintendo-dsi-xl-15527.html