Wat is de reden dat je niet meer mag lachen op een officiële pasfoto? En dat een deel van je oren zichtbaar moet zijn? Ik ben bijna onherkenbaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Een neutrale gezichtsuitdrukking biedt meer herkenningspunten, dan bij een foto waarop mensen lachen. Dit is omdat mensen niet altijd op dezelfde manier lachen, terwijl een neutrale uitdrukking wel altijd hetzelfde is, qua herkenningspunten in het gezicht.

Bij identificatie aan de hand van de foto kan er onder andere naar de volgende punten gekeken worden; stand van de neus, stand van de oren, afstand tussen ogen, hoogte van ogen in het gezicht ten opzichte van de oren.

Als er flink gelachen wordt verandert de stand van de oren bijv licht, door de vele spiertrekking in het gezicht. Bij identificatie zijn soms juist deze minieme verschillen van belang.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat computers je gezicht scannen en die herkennen twee dezelfde fotos niet zo als je op de ene lacht en de andere niet.