Hoe reken je de steling van pietagoras dus a+b=c

Graag antwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

A2+b2=c2

2= kwadraat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A2+b2=c2

2 = kwadraat
Daarna de wortel van het antwoord (c2) dat je krijgt om de eigenlijke lengte te berekenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel
Stelling van Pythagoras op een eenvoudige manier:

Stel, je weet lengte van zijde a en lengte van zijde b, dan doe je eerst a in het kwadraat en vervolgens b in het kwadraat. Beide uitkomsten tel je bij elkaar op en daar neem je de wortel van. Dan heb je de lengte van zijde c berekend.

Weet je zijden a en c, dan doe je a in het kwadraat en c in het kwadraat. Van het antwoord van c in het kwadraat haal je het antwoord van a in het kwadraat af. Daar neem je de wortel van en dat is dan de lengte van zijde b.

Weet je zijden a en b, dan doe je hetzelfde als wanneer je zijden a en c weet, maar in plaats van a in het kwadraat te berekenen, reken je b in het kwadraat en haal je de uitkomst daarvan af van de uitkomst van c in het kwadraat.

Toegevoegd na 40 seconden:
Werkt alleen bij driehoeken met een hoek van 90 graden en zijde c is altijd de schuine zijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje