helpt "schaapjes tellen" echt om in slaap te komen? en zo ja, waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

het maakt niet uit wat je telt, het kunnen net zo goed gehaktballen zijn.
waar het om gaat is dat je door te tellen niet kunt gaan liggen piekeren/ nadenken.
als je rustig Telt word je er automatisch rustiger van en ga je ook rustiger ademen.......met hopelijk slaap tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me het goede antwoord +1

Andere antwoorden (7)

Bij mij niet. Heb hele kuddes geteld, toen waren de schapen op, maar de slaap nog niet aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, bij mij is het nog nooit gelukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker wel.. je hoofd raakt er "leeg"door .. op je rug liggen en je handen op je buik vouwen waardoor je de eigen ademhaling voelt, helpt ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om het tellen van schaapjes, maar dat je je gedachten bij één ding houdt. Dus dat je jezelf niet de kans geeft je gedachten alle kanten op te laten gaan. Dat veroorzaakt immers die onrust waardoor je niet kunt slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb alle schaapen en lameren op Texel geteld danaar begon ik met de lammetjes maar slaapen ho maar .

Toegevoegd na 3 uur:
de lammeren op het vaste land
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het tellen van zoveel schaapjes is slaapverwekkend.
Maar het gaat eigenlijk om de afleiding van de gedachten waarom je niet kan slapen.
Het kan ook heel goed zijn dat je oververmoeid bent. dat klinkt raar, maar je bent te moe om te slapen.
Je kan je totaal niet voldoende ontspannen.
Ja, dan helpt schaapjes tellen ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, bij mij wel. soms zie ik inderdaad schaapjes in mijn gedachten.
maar je hoeft je niet perse een voorstelling van schapen springend over een hek in te beelden.
gewoon rustig in je hoofd tellen zonder iets 'te zien' helpt ook.

je kan ook aftellen, begin bij 1000 (lekker lang getal) en tel zo terug. waarschijnlijk zul je de 100 niet eens halen.

het is belangrijk dat je echt alléén aan het tellen denkt! merk je dat je aan andere dingen gaat denken, bv boodschappenlijstjes, en raak je de tel kwijt, verzet je gedachten dan en begin weer bij 1000.