mijn vraag. wie kan mijn timmertips geven ???

ben niet zo goed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het is niet echt een duidelijke vraag. Maar probeer eerst simpele dingen te timmeren (Vogelhuisjes, stoelen). En oefen dat.

Probeer ook allerlei soorten hout zodat je weet met welk hout je handig bent.

Zorg ook voor een goede hamer die bij jou past.

Als je dat allemaal en spijkers hebt, lukt het vast met het grotere werk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Doosjes kan je ook maken. Die kun je ook nog versieren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vraag is wel erg algemeen, maar;
Zorg voor goed en passend materiaal, een grote hamer voor grote spijkers, en een kleinere voor bv. kopspijkertjes. Zorg voor de juiste spijker bij het soort hout. Als je zacht hout vertimmert heb je geen staalspijkers nodig.
Heb je iets speciaals voor ogen om te timmeren kun je informatie vragen bij een bouwmarkt; ze hebben ook allerlei folders.
In de bibliotheek kun je allerlei boeken vinden met stappenplannen; zoals 'hoe maak ik een simpele boekenkast"
Verder zal er op internet nog voldoende te vinden zijn.
Eerst even proberen op een stuk hout dat je niet nodig hebt. Let ook op hoe je een hamer vasthoudt, niet vlak bij de kop maar onder bij de steel.
Gewoon proberen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier vind je de beschrijving voor het maken van een vogelhuisje.
http://www.hobbyprojecten.nl/projecten_pdf/vogelhuisje.pdf

http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/achtertuin/hoe-timmer-ik-een-vogelhuisje