Waarom is het altijd zo warm in een zwembad, vooral bij de kleedhokjes bedoel ik??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (1)

Op het moment dat je het zwembad binnenkomt, heb je al je kleren nog aan. Hierdoor lijkt het erg warm.
Als je aan het zwemmen bent, is je huid nat en heb je badkleding aan, je koelt sneller af en de lucht lijkt niet meer zo warm.
De warmte word veroorzaakt omdat het water warm moet worden gehouden, automatisch word de lucht ook warmer.
Als je net van buiten komt, is het temperatuurverschil heel hoog.