Hoe groot is de kans dat je iemand van je middelbare school later in je leven weer tegenkomt?

Je raakt elkaar uit het oog enzo. Spreekt elkaar niet meer. Hoe groot is dan de kans dat je later weer met diegene temaken krijgt? Niet een keer zien maar dus bijvoorbeeld werk, op dezelfde camping staan etcetera.

Leek mij wel grappig om te weten, is er sowieso ooit naar onderzocht? Zou best kunnen met alle rare onderzoeken die er ooit zijn gedaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
via Hyves is de kans een stuk groter :D
MissBiggie
13 jaar geleden
Een oud klasgenootje van mij had me gevonden via Facebook

Het beste antwoord

Als je een betrouwbare kansberekening wilt maken, is een van de verseisten, dat je een heel duidelijke uitgangspositie hebt, waarover niet te twisten valt.

Wat jij wilt kan eigenlijk niet. Want de uitgangspositie is zo vaag. Je zult dus voor je met je onderzoek of berekeningen aan de gang gaat, b.v. heel simpel moeten weten, hoe vaak jij buiten komt. Heb je een kantoor aan huis, en werk je daar overdag, is de kans heel klein.
Ben je voor je werk heel veel onderweg, en reis je door heel Nederland, dan wordt de kans al veel groter. En het hangt nog van veel meer factoren af. Spreek je snel iemand aan. hoe groot was je school, etc.

Je hebt het zelf al over "rare" onderzoeken. Dit onderzoek hoeft niet zo raar te zijn, maar waarschijnlijk is het uitzoeken van criteria voor je het onderzoek veel moelijker dan het berekenen zelf. Ik denk dat je zo veel gegevens nodig hebt, om tot een betrouwbare berekening te komen, dat het niet kan. We komen dus niet verder dan dat de kans heel klein is.

Het is ook bijna onmogelijk om te berekenen hoe groot de kans is dat je mobieltje stuk gaat, en je op diezelfde dag een aanrijding krijgt. Ook daar kun je niks anders van zeggen dat die kans klein is. Als je het wel wilt weten, zul je van alles eerst moeten bepalen, zoals hoe goed je mobiel is, hoe goed je autorijdt, en hoeveel kilometers je maakt.

Als voorbeeld een onderzoek naar kansberekening wat wel mogelijk is. Hoe groot is de kans dat als je 2 euromunten in je zak hebt, er een uit Belgie komt en een uit Nederland? Daar weet je een heleboel zaken. B.v. hoe vaak mensen gemiddeld betalen met muntgeld (en hoe snel die euro's weer worden uitgegeven), hoeveel euro's er in totaal zijn. En natuurlijk hoeveel Belgische en Nederlandse. Dan heb je basisgegevens en dan kun je gaan rekenen.

Met jouw vraagstuk kunnen we ook wel wat rekenen, maar er komt denk ik niets zinnigs uit. Geen echt antwoord op je vraag, maar misschien heb je er iets aan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Puur statistisch is de kans 50%. Het gebeurt wel, of het gebeurt niet.