hoe kom ik normaal van de hik af? hij is al anderhalf uur bezig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (7)

Een tijdje m'n adem inhouden helpt bij mij zon 20 à 30 seconden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink 8 slokken water achterelkaar op. Niet ademen tussendoor. Als het goed is (is bij mij het geval) laat je dan een boer(tje) en is je hik over.

Sorry dat het een beetje onsmakelijk verhaal is, maar bij mij werkt het altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak een ruim glas water en drink een paar slokken met je hoofd naar beneden aan de andere kant van het glas op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de hik te stoppen zijn al de meest uiteenlopende middeltjes uitgeprobeerd. Van geen enkele methode is evenwel bewezen dat het de duur van de hik vermindert. We kunnen u dus alleen maar aanraden om een truc te gebruiken waarbij u zich goed voelt en waarvan u de indruk hebt dat hij helpt.

Inhouden van de adem of vertragen van de ademhaling
Tien keer langzaam in- en uitademen.
Een minuut de adem inhouden.
Speelsere alternatieven voor kinderen: het zo vaak mogelijk herhalen van het volgende rijmpje, zonder adem te halen: ‘hik spik sprauw, ik geef de hik aan jou, ik geef hem aan een andere man die hem beter verdragen kan’.

Prikkelen van het gehemelte
Op ijs te zuigen.
Gorgelen met water.
Drinken met een rietje.
Een kruisteken maken met de tong.
Het gehemelte aanraken met een wattenstaafje of vinger.

Andere bekende trucs
Iemand laten schrikken.
Langzaam een glas water drinken.
Even ontspannen gaan zitten.
Een lepeltje honing eten.
fremar
13 jaar geleden
Gegarandeerd succes tegen de hik: een klontje suiker of een eetlepel fijne suiker drenken in huishoudazijn en dit opeten! Het idee van de smaak schrikt vast af, maar eens je dit hebt geprobeerd, probeer je geen andere truukjes meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft weleens de hik; herhaalde, onwillekeurige samentrekkingen van het middenrif. Meestal gaat de hik vanzelf over. Ongeduldig? Probeer de volgende tips: _ Houd je adem zo lang mogelijk in of adem snel in en uit. Ook ademen in een papieren zak schijnt te helpen; uitgeademde lucht bevat meer koolzuur dan normale. Hierdoor komt het middenrif tot rust. _ Zuig tien tot vijftien minuten op een ijsje. _ Zuig op een stukje citroen. _ Leg een theelepel kristalsuiker achter op je tong en slik de suiker in. _ De hik voorkomen: vermijd te veel en te snel eten, koolzuurhoudende drank en te veel alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afleiding zoeken. Dus ergens anders aan denken,
Ga dingen doen. Bv. boodschappen, bij vrienden op visite en dan niet over de hik praten.
puzzelen, een spelletje, mee zingen met de radio.