waar/wat is dit (voor)?

Het zit in een zwitserszakmes en heeft niet scherpe ribbeltjes(zit tussen zaag de schaar in) aan het einde zit eeninkeping en heeft aan een kant streepjes als een liniaal. Het zijn geen inches.

Toegevoegd na 9 minuten:
alleen van 0 naar 1 is geen inch van 1 naar 2 wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat is een viswerktuig. De ribbeltjes zijn om de vis schoon te maken. Het inkepinkje is om een vishaak te verwijderen.
En de streepjes zijn bedoeld als schaal met inches, maar bij jou blijkbaar niet...
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar kan ik meer 'uitleg' vinden hoe werkt?
AWM
13 jaar geleden
Mmm. De ribbeltjes zijn een 'fish scaler'. Om de schubben van een vis eraf te schrapen. Dat lijkt me niet zo ingewikkeld.
De inkeping om een vishaakje uit een gevangen vis te halen.
En de maatstreepjes om iets te kunnen meten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer wat geleerd, ik dacht een draadstripper ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe wil jij met zo'n inkeping een haak verwijderen met vingers is makkelijker lijkt me
AWM
13 jaar geleden
Geen idee. Dat heeft Victorinox zo bedacht.

Andere antwoorden (1)

Je beschrijving is me niet helemaal duidelijk, dus misschien zeg ik nu iets heel doms, maar is het niet een vijl, zo ziet het er voor mij uit?