Waarom heet het wanneer je in een keer stopt met roken, 'cold turkey'?

Koude kalkoen... Het heeft daar toch niet heel veel mee te maken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (3)

Coldplay turner betekent dat je volledig mee stoptDus niet met hulpmiddelen en ook niet geleidelijk afbouwen Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cold Turkey komt doordat als je stopt met roken of drugs op deze manier, je weinig voorbereiding nodig hebt (net als een koude kalkoen) tevens zijn de symptomen bij Cold Turkey (iig bij drugsverslaafde) dat de huid o.a. klam word, zoals bij een dode koude kalkoen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een mooi antwoord! Thanks
De term 'cold turkey' komt oorspronkelijk bij het afkicken van hard drugs vandaan. Wanneer je daarmee van het ene op het andere moment stopt, gaat dat gepaard met heftige ontwenningsverschijnselen, zoals heftige krampen, waardoor de afkicker in elkaar kruipt. Verder treden perioden op waarin de patient het heel koud heeft. Dit gaat ongetwijfeld gepaard met kippenvel. Op dat moment ziet de verslaafde eruit als een koude kalkoen.