Hoe combineren mensen een voltijd baan met leuke relatie, goed sociaal leven en nog wat hobbies?

Dat vraag ik me regelmatig af, als ik weer een veel te korte nacht heb gehad omdat ik anders de dingen niet gecombineerd krijg...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K
Kimath
13 jaar geleden
Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Liever weinig dingen die je vol overgave en voldoening kunt doen, dan een superdruk schema waarin je alles moet afraffelen.

Antwoorden (5)

beste Jeroenla,
Ik heb een hel van een baan gehad. 6.00 uur op, 7 uur met de auto opgehaald, 7,30 aan het werk, 1800 naar huis, 18.30 thuis, 2100 uur naar bed.
6 dagen per week.
Jaar gedaan en veel verdiend. De basis van de instandhouding van mijn relatie was: regelmaat.
's morgens namen wij altijd even de tijd om bij te praten en een kopje thee te drinken. Geen gehaast, maar wel op de seconde geprogrammeerd.
Ik ben in al die jaren nooit afwezig of te laat geweest bij het avondeten, 's middags kwam mijn partner naar kantoor en dan aten wij samen hier of daar een hapje. In Londen was dat dan een pintje bier op de hoek van de straat. Op zaterdag middag gingen wij altijd winkelen of naar de film en zondagmiddag altijd naar de sauna. Omdat wij altijd in 5* hotels woonden, trokken wij soms na het eten nog even een baantje in het zwembad.
Sociaal leven heb ik niet gehad, dat was een deel van mijn werk en mijn hobby's kon ik ook in mijn werk uitleven.
Kortom: als je een drukken veeleisende baan hebt, dan moet je partner dat ook aankunnen en je moet een paar wensen (sociaal leven en hobbies) kunnen laten voor wat ze zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je partner heeft dan wel een voltijd baan, want jij kan dan niet veel in huis doen. . Ik neem aan dat je met een voltijdbaan bedoelt dat je lange dagen maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is dat een kwestie van prioritieiten stellen
en geen tijd stoppen in nutteloze zaken.

Je kunt als er niks aandoet, enorm veel tijd kwijt zijn met alle flutdingetjes achter elkaar dien, kom je thuis na een drukke dag, heb je nog best energie en ga je bijv een beetje opruimen, wasmachine volgooien, zinloos achter de pc zitten etc. Dan is daarna je tijd om bijv echt iets leuks te gaan doen op want dan moet er bijv gekookt worden.

Je kunt ook EERST iets belangrijks of leuks gaan doen en de tijd die overblijft vullen met klusjes ed. als je staat te koken kun je tussendoor als een razende tornado opruimen of die wasmachine volgooien.

Mensen die veel kunnen in korte tijd weten gewoon de belangrijke dingen de juiste aandacht te geven en alle kleine dingen doen ze een beetje tussendoor
13 jaar geleden
Strak plannen en prioriteiten stellen. En natuurlijk je planning opvolgen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat opgelost door haar compagnon te maken. Ze dorst het eerst niet aan , maar letterlijk na 1 dag was ze van gedachten veranderd . Het heeftons beiden goed gedaan dat zakkenvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Huh? Ik snap je antwoord niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath ,Ik had 'n eigen bedrijf.Zij is ook in mijn bedrijf gaan werken,en dat beviel haar zeer goed.
Kimath
13 jaar geleden
Ah zo. Zo kun je inderdaad werk en relatie combineren, zolang het voor beide mensen goed bevalt :)
plannen en niet te veel tv kijken en achter de computer zitten.

werk zelf 40uur per week , heb 2 kinderen en het huishouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
sta dan ook wel 5 dagen in de week om 5:30 op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Vooral tv kijken gaat veel tijd in zitten, het is zo een uur later.