als je via marktplaats wat verkoopt is dit een tevertrouwen mail?

Thanks so much for your email...This item is a gift for my nephew studying at the premier university of Africa....I'm buying it for him as he requested for this and to show him i care despite the distance between us...I will be paying you via bank transfer and will be paying the sum of 30eur for the shipping via TNT Registered Air mail.....I will like you to get back to me with your full name bank account number so as to go on with the payment ASAP.....Thanks so much and hope to read back from you soon...

en:

Thanks for your understanding am paying you €250 euro for the item and €30 euro for the shipment the total amount of €280euro will be transfer.so the payment method should be via a pay pal because PayPal is the only secure online payment and the item will be send via parcel mail to my friend in Nigeria for the Gift present i will be waiting for the PayPal email for the transfer today Please if you don't have a PayPal account you can just set up a paypal account now because PayPal is the only secure online payment approved by marktplaats so visit www.PayPal.com

beide soort zelfde verhaal is dit oplichterij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Bekende nigerian 419 scam

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_oplichting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is allemaal oplichterij niet aan beginnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik het nooit doen. Als je twijfelt zoals nu zou ik het niet doen. Je gevoel moet goed zijn. Succes met je beslissing! Heb geduld, er komt altijd wel een nieuwe koper/aanbieder ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het ook niet doen ik heb liever dat iemand het komt ophalen, maar het gaat erom voor de zekerheid en jullie ervaringen ermee.
Als ik Nigeria zie staan bij een dergelijke mail, is het voor mij al duidelijk, veel van dit soort mailtjes komen daar van daan. Of je krijgt er een van: je hebt een erfenis van weet ik hoeveel ton, of je maar even € 500 wilt overmaken, enz. enz. Er is al heel veel aandacht hiervoor geweest in de media, gewoon: niet intrappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via paypal kunnen ze claimen het nooit gekregen te hebben... als ze het willen hebben kunnen ze het komen ophalen. Waarom zouden ze je bankrekening willen hebben als het via paypal gaat? ;)

Daarbij, marktplaats is Nederlands... wat moet iemand uit Nigeria op een NL site. Wonen ze hier? Dan kunnen ze het echt wel ophalen. Zeker voor dat soort bedragen, even in persoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel nigerianen actief op marktplaats die de boel oplichten,zou er niet aan beginnen.
Lees dit bericht maar;
http://www.bright.nl/nigeriaanse-oplichters-actief-op-marktplaats-nl