Waarom ben je verslaaft aan chocola?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Kimath
13 jaar geleden
Ik ben niet verslaafd er aan, het is wel lekker.

Antwoorden (1)

Als je niet zonder kunt, als je chagrijnig en trillerig wordt als er niet minstens chocola in de buurt is en je die op kunt eten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pardon, zie nu 'Waarom' - omdat er stoffen in zitten die effecten op de hersenen hebben: theobromine, tryptofaan, cafeïne.
"Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters β-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis). Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chocolade

Dus je vraag klopt niet helemaal, maar je kunt wel degelijk geestelijk min of meer 'chocoholic' zijn.