Is er iemand die een goede remedie heeft tegen tunnel angst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Ogen dicht en zet de muziek wat harder. Mocht je zelf aan het rijden zijn zet de muziek wat harder en wat wellicht helpt is een donkere zonnebril in het daglicht op en als je dan de tunnel in rijd zet je hem af. Je gaat je verbazen hoe licht de tunnel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ook dit gaat voorbij...

Hou dat vast en dan is er leven na de tunnel...

Ook dit gaat voorbij...

Herhaal dat steeds: Ook dit gaat voorbij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeg ik ook altijd. Hoe zou dat toch komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zo is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dit gaat voorbij.
Pak je auto en ga er 20x keer op één dag mee door een tunnel. Dan is 't over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rij gezellig over de A73-zuid van Venlo naar de A2. Of zit je probleem juist in de Roertunnel van 2,4 km lang...

Maar zorg dat je een minuut of 5 voordat je de tunnel in moet een zonnebril op hebt en zet deze af zo gauw je in de tunnel zit. En dan tegen die tijd dat je het einde van de tunnel nadert zet je de zonnebril weer even op. En zeer zeker wanneer de zon schijnt is dit erg verstandig. Want je rijd tegen een (spreekwoordelijk) verblindende witte muur aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt misschien lullig, maar - je moet er toch echt doorheen.

Je kunt proberen een treinreis te maken die door een tunnel voert. Bijvoorbeeld de Schipholtunnel. Of stap in een metro - van station tot station duurt hooguit twee minuten, minder als je de stations goed uitkiest.

Rijd daarna met een bus door een tunnel.

Dan in een auto, eerst op de achterbank, dan als bijrijder. Neem iemand mee die jou bewust maakt van je reacties, en die tegen je zegt "doe je ogen eens open, kijk eens rond, ziehier een echte tunnel waar je middenin zit, hoe voel je je, zie je nu dat er niets aan de hand is", enzovoort.

Tenslotte als chauffeur. Zonodig neem je een rijles bij een rijschool voor mensen met rijangst. Tunnelangst is een vaker voorkomend probleem - zulke rijscholen hebben dat herhaaldelijk bij de hand, dus ze weten hoe ze met jou om moeten gaan.