Wat zijn goede zinnen voor zelfverdediging?

Ik heb dus een beetje moeite met zelfverdediging qua woorden.

In situaties waar het voor de ''normale'' mens wel makkelijk is. De zinnen die ik zoek moeten dan ook niet zo zijn dat daar ook nog eens over gezeken kan worden.

Weet iemand misschien iets?

Ps: Het liefst de zin + situatie waar die in gebruikt kan worden geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Beste 'verdediging' is niks zeggen en gewoon weglopen. Iets terugzeggen lokt vaak agressie uit.
Amadea
13 jaar geleden
Hé Kimath, dat is gelijk het beste antwoord!

Het beste antwoord

Wat zit je te kijken= hoe weet je dat ik kijk? Dan kijk je toch ook naar mij??
Weet niet of je zo iets bedoeld mAr deze zin heeft mij vroeger wel geholpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn niet echt standaard-zinnen voor bepaalde situaties. Het beste kan je dus gewoon niks doen. (maar ook niet doen alsof je doof bent)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 'normale' mens heeft ook genoeg moeite met rot opmerking hoor...
Als er iets fout gaat, omdat er iets tegen je word gezegd, kijk je achteraf hoe je beter had kunnen reageren, en als de situatie zich nog eens voor doet reageer je zoals je dan met jezelf hebt afgesproken. Je word dan steeds beter en sneller in het bedenken van een oplossing, en uiteindelijk kun je dat dan direct in de situatie al doen. Zo ben ik over mijn eeuwige stilte heen gekomen, hielp prima ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een beledegende opmerking wordt gemaakt zoals wat een lelijk Tshirt= ja jij trekt volle zalen